تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی ؛ مزایا و معایب هر یک چیست؟

آسانسور های مسکونی راحتی در حمل و نقل را برای افراد به ارمغان می آورند و ارزش ملک شما را افزایش می دهند. آسانسور ها تنوع بسیار زیادی از لحاظ مدل، کیفیت و کارکرد دارند که بسته به شرایط باید از بین آن ها انتخاب کرد. دانستن تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی در این جا به کار می آید.

دو نوع آسانسوری که نسبت به دیگر آسانسور ها از آن ها بیشتر استفاده می شود و بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند، آسانسور های کششی و هیدرولیک هستند. هر دو نوع این آسانسور ها قابل اعتماد و روان هستند اما طرز کار آن ها با یکدیگر بسیار تفاوت دارد. در این مقاله نیز ما تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی را به طور دقیق شرح داده ایم تا شما بتوانید بسته به موقعیت خود، بهترین انتخاب را از بین این دو داشته باشید.

آسانسور کششی چگونه کار می کند؟

آسانسور های کششی با سیستمی از کابل ها و وزنه های تعادلی که در چاه وجود دارد کار می کند. این طراحی یکپارچه به آسانسور اجازه می دهد تا برای کار کردن نیازی به ماشین آلات مجزا نداشته باشد. سیستم تعادل وزن در آسانسور در اینجا باعث می شود تا آسانسور نیازی به انرژی اضافی نداشته باشد و بتواند به راحتی حرکت کند.

نحوه کار آسانسور کششی:

  1. هنگام ورود به کابین آسانسور و پس از فشار دادن دکمه آسانسور، طناب یا تسمه فولادی شروع به حرکت می کند.
  2. این تسمه ها روی شیار هایی که برای آسانسور قرار داده شده است، حرکت می کنند. وجود این شیار ها تسمه ها را با چسبندگی محکم و قابل اطمینان قرار می دهد.
  3. حال کابین و وزنه تعادل همدیگر را خنثی می کنند و این باعث می شود تا هنگام حرکت وزن آسانسور کاهش یابد.
  4. این وزنه تعادل انرژی باعث می شود تا انرژی ذخیره شود و آسانسور در طبقه ای که شما تعیین کرده اید توقف کند.

در ادامه مقاله برای درک بهتر تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی، نحوه کار آسانسور های هیدرولیک را هم به طور کامل توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن، باید بدانید که اگر ساخت آسانسور کششی را به شرکتی ممتاز و معتبر بسپارید، می توانید از بی صدا بودن و یکپارچه بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 آسانسور کششی چگونه کار می کند؟

آسانسور های هیدرولیک چگونه کار می کنند؟

بعد از آسانسور های کششی، محبوب ترین نوع آسانسور که اکثر افراد برای منازل مسکونی از آن استفاده می کنند، آسانسور های هیدرولیک است. یک تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی در این جا نمایان می شود. آسانسور هیدرولیک برای این که بتواند حرکت کند و به کار ادامه دهد، به پیستون و پمپ وابسته است. پیستون به آسانسور وصل می شود و پمپاژ به صورت یک واحد مجزا در یک اتاق مخصوص جداگانه قرار می گیرد. آسانسور های هیدرولیک بسیار بی صدا هستند و برای استفاده در ساختمان های تجاری بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند.

حال برای این که بتوانید کامل به تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی پی ببرید، تمامی مراحل کار آن را برای شما شرح می دهیم:

  1. یک پیستون به آسانسور در بالابر متصل است که نقش اصلی برای حرکت آسانسور را به عهده دارد.
  2. ماشین آلات دیگر، کار پمپاژ را انجام می دهند.
  3. وقتی فردی وارد آسانسور می شود و آسانسور را فعال می کند، سیستم هیدرولیک که تحت فشار است، فشار خود را به سیلندر داخل منتقل می کند، جایی که پیستون به عنوان نیروی محرک آسانسور قرار دارد.
  4. هنگام پایین رفتن نیز، سیستم سیال را به داخل مخزن بر می گرداند که به کابین آسانسور این امکان را می دهد، بدون تکان خوردن یا توقف به سمت پایین حرکت کند.

حال که تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی را به خوبی متوجه شدید، نکاتی وجود دارد که باید در مورد آسانسور های هیدرولیک بیان کرد.

آسانسورهای هیدرولیک، پایداری بی نظیری دارند و سواری لذت بخشی را به افراد ارائه می دهد. اما باید این را هم در نظر داشت که آسانسور های هیدرولیک به یک مکان اضافی برای اتاق تجهیزات ثانویه آسانسور نیاز دارند که این موجب می شود فضای بیشتری برای آسانسور های هیدرولیک نیاز باشد. اما در صورتی که محدودیت فضا ندارید، این دسته از آسانسور ها به شدت پیشنهاد می شوند.

کدام نوع آسانسور بهتر است؟

کدام نوع آسانسور بهتر است؟

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی بسیار زیاد است و نحوه کار آن ها نسبت به یکدیگر متفاوت است. اما هر دوی آن ها در صورتی که توسط یک شرکت معتبر طراحی و نصب شده باشند، عالی عمل خواهند کرد. هر دو نوع این آسانسور ها برای مصارف غیر تجاری فوق العاده هستند که هر کدام مزایای خود را نیز دارند. بنابراین جواب این که کدام یک بهتر است بسیار سخت است. زیرا از کدام یک در موقعیت خاص استفاده می شود و این شرایط محیطی است که تعیین می کند کدام یک در مکان مورد استفاده بر دیگری برتری دارد.

اما برای این که بهتر تشخیص دهید که کدام یک برای موقعیت شما مناسب است و بتوانید تفاوت آسانسور های هیدرولیک و کششی در مورد مزایا و معایب آن بهتر مطلع شوید در ادامه مقاله در مورد مزایا و معایب هر یک توضیح خواهیم داد.

مزایا و معایب آسانسور های کششی

مزایا و معایب آسانسور های کششی

مهم ترین ویژگی های آسانسور های کششی این است که می تواند هم در فضای کوچک و هم فضای بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد و سواری نرم و راحتی را ارائه دهد. همچنین می تواند در مصرف نیرو صرفه جویی کند و با نیروی کمتری افراد را جا به جا کند. اما در صورتی که این آسانسور توسط شرکت های بی نام و نشان طراحی و نصب شده باشد، ممکن است هنگام کار کمی سر و صدای بیشتری نسبت به آسانسور های هیدرولیک داشته باشد.

مزایا و معایب آسانسور های هیدرولیک

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی در مزایا اندک است و هر دو آن ها برای مصارف تجاری و خانگی فوق العاده هستند. اما می توان گفت که به طور کلی، آسانسور های هیدرولیک بی صدا تر عمل می کنند. البته به این معنا نیست که آسانسور های کششی پر سر و صدا هستند. بلکه آسانسور های کششی نیز در صورتی که توسط یک شرکت معتبر نصب شده باشد بی صدا عمل خواهد کرد. اما آسانسور های هیدرولیک به علت این که از سیالات متحرک هیدرولیک استفاده می کنند، از لحاظ بی صدا بودن فوق العاده هستند و در این زمینه هیچ گونه آسانسوری رقیب آن ها نمی شود. اما یکی از معایبی که این گونه آسانسور ها دارند، این است که به یک اتاق مخصوص برای تجهیزات نیاز دارند (موتورخانه) که این موجب می شود فضای بیشتری برای نصب نسبت به آسانسور های کششی نیاز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *