قیمت کابین آسانسور و اجزای تاثیرگذار در قیمت آن

حتی اگر آسانسور شما کارایی خوبی داشته باشد، ممکن است طراحی داخلی آن زیاد به دلتان ننشیند. خرید یک کابین آسانسور مناسب یا بازسازی حرفه ای آن، علاوه بر اینکه ارزش و جذابیت ساختمان را افزایش می دهد، افزایش رضایت مشتریان را به دنبال داشته و سودآوری را نیز بیشتر می کند. اگر قصد بهبود فضای داخلی آن را دارید، احتمالا این سوال برایتان پیش خواهد آمد که قیمت کابین آسانسور چقدر است. در نظر گرفتن هزینه یک پروژه می تواند بهترین گزینه برای شروع باشد. با دانستن میزان بودجه ای که می خواهید برای آن کار اختصاص دهید می توانید انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشید. ما این مطلب را برای پاسخ به چنین سوالاتی گردآوری کرده ایم. تا انتها همراهمان بمانید.

انواع کابین آسانسور

انواع کابین آسانسور

روش های تهیه کابین آسانسور در یکی از دسته های زیر جای می گیرند:

1- گزینه های از پیش ساخته شده و آماده

خوشبختانه امروزه اکثر کابین های آسانسور از پیش ساخته شده هستند و شما می توانید به همه قطعات لازم برای بازسازی به صورت یکجا دسترسی داشته باشید. استفاده از گزینه های آماده به این معنی است که زمان توقف کمتری را با آسانسور تجربه خواهید کرد و ساکنین ساختمان بعد از گذشت چند روز کوتاه می توانند از آسانسور بازسازی شده استفاده کنند.

2- گزینه های سفارشی

بسیاری از ساختمان های لوکس برای اینکه فضای داخلی منحصر به فردی داشته باشند، مواد گران تری را انتخاب می کنند؛ در چنین حالتی قیمت کابین آسانسور و هزینه های نیروی کار افزایش پیدا می کند. گزینه های سفارشی امکان انتخاب های نامحدود را برای شما فراهم می کنند.

چه مواردی در قیمت کابین آسانسور دخیل هستند؟

قیمت آسانسور

از مهم ترین موارد تاثیر گذار در قیمت کابین ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پانل های سقف کابین آسانسور

پانل های سقف، بر قیمت کابین آسانسور اثر گذار هستند و در خرید کابین باید به آن توجه کرد. اگر شما قصد بازسازی آسانسوری را دارید که سقف قابل قبولی دارد، می توانید از این گزینه چشم پوشی کنید. برای برداشتن سقف موجود و نصب سقف جدید، هزینه های مواد و نیروی کار قابل توجهی مورد نیاز است. اما در برخی موارد تهیه یک کابین آسانسور جدید انتخاب درست تری است.

چنانچه تصمیم به تعویض سقف یا استفاده از یک کابین پیش ساخته جدید گرفته اید، خوب است بدانید که هرچه فضای داخلی آسانسور حرفه ای تر باشد، ساکنین ساختمان احساس امنیت بیشتری خواهند داشت. سقفی که انتخاب می کنید ارتباط زیادی با میزان نور داخل کابین دارد.

سقف های انواع آسانسور ها در جنس و مدل های مختلفی، از فولاد ضد زنگ و آلومینیوم گرفته تا پانل های سنتی تر در قالب سقف های کاذب موجود هستند. نوع سقفی که انتخاب می کنید بر انتخاب سیستم های روشنایی نیز تاثیرگذار خواهد بود. در مورد نوع لامپ سقف نیز می توانید از لامپ های LED، لامپ های رشته ای یا لامپ های فلورسنت استفاده کنید.

از آنجایی که لامپ های آسانسور 24 ساعته روشن هستند، لامپ های LED می توانند گزینه خوبی برای تامین روشنایی باشند. آن ها قوی ترین نور را تولید می کنند و بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین طول عمر بیشتری نسبت به سایر لامپ ها دارند. مجموعه ای از لامپ های LED باکیفیت می تواند بیشتر از 5 سال برای شما دوام بیاورد.

پانل های سقف کابین آسانسور

پانل های دیوار کابین آسانسور

پانل های کابین، مانند رنگ روی دیوار های اتاق هستند. رنگ و طرح دیوارها روی روحیه و رفتار ساکنین ساختمان تاثیرگذار خواهد بود. با این حال دیوار های اتاق مانند پانل های آسانسور ضربه نمی خورند.

پانل های دیوار آسانسور به طور مداوم با چمدان، کیف، جعبه و سایر اشیا در حال تکان خوردن هستند.

کاربرد اصلی آسانسور خود را در نظر بگیرید. اگر ساختمان بزرگی دارید و قرار است مستاجرین، تکنسین های تعمیر و مشتری ها از آسانسور استفاده کنند، مسلما ضربات بیشتری به دیوار ها وارد خواهد شد. در چنین مواردی باید به سراغ دیوار هایی بروید که برای استفاده سخت طراحی شده اند.

پد های آسانسور

پد های آسانسور مصارف خاصی دارند و وقتی به کار می روند که شما باید از پانل های دیوار کابین آسانسور محافظت کنید. برای اجرای آن فضای داخلی آسانسور باید مجهز به یک لبه، برای نصب قلاب ها یا محلی برای نصب گیره ها باشد. از قلاب ها یا گیره ها برای چسباندن و ثابت کردن پد ها استفاده می شود. تهیه این پد ها روی قیمت کابین آسانسور تاثیر می گذارد اما استفاده از آن ها برای زمان هایی که دیوار های کابین ممکن است آسیب ببید (مثل اسباب کشی ها یا موارد مشابه) توصیه می شود.

نرده های کابین آسانسور

اگرچه ممکن است فکر کنید نرده های آسانسور تنها برای این هستند که به مسافران کمک کنند، اما اهداف بزرگ تری دارند. نرده ها از دیوار های کابین آسانسور در برابر آسیب های برخورد با وسایلی مانند چمدان، چرخ دستی یا کوله پشتی محافظت می کنند. نرده ها در مدل ها و اندازه های مختلفی موجود هستند و برخی نور پس زمینه نیز دارند.

 آسانسور

چارچوب و روکش درب آسانسور

برای تغییر یا زیباتر کردن ظاهر آسانسور در لابی خود، می توانید چارچوب ها و روکش های درب را بازسازی کنید. این به معنای اعمال ظاهر جدید روی چارچوب ها و درب های موجود است که باعث تغییر ظاهر ورودی آسانسور می شود و منجر به کاهش قیمت کابین آسانسور نسبت به مواقعی است که قصد دارید خود درب ها و چارچوب ها را عوض کنید.

کف کابین

این مورد ممکن است فراموش شود، زیرا درست در زیر پای ما قرار دارد؛ اما کف آسانسور یکی از کلیدی ترین قسمت های قیمت کابین آسانسور است و دقت در انتخاب کابینی با کف ارزان تر، قیمت تمام شده کابین را کاهش خواهد داد. کف زمین سطحی است که ساکنین ساختمان هنگامی که سوار آسانسور هستند، روی آن می ایستند. کف های آسانسور می توانند در متریال ها و چیدمان های مختلفی دیده شوند. کفپوش کابین باید به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند به راحتی تحمل وزن افراد را داشته باشد.

نشانگر کابین آسانسور

مسلما برای همه شما پیش آمده که احساس کنید مدت زمان ماندنتان در آسانسور خیلی طولانی شده است؛ در چنین مواقعی به بالا نگاه می کنید تا ببینید در کدام طبقه هستید. به آن عدد کوچک نشانگر کابین آسانسور می گویند. این نشانگر های طبقه معمولا درست در بالای درب های آسانسور یا بالای صفحه کلید های کابین قرار می گیرند. آنها شماره ای را به نمایش می گذارند که به شما می گوید آسانسور در حال حاضر از کدام طبقه عبور می کند یا در کدام طبقه متوقف می شود.

سخن پایانی

اگر بدون تهیه کابین آسانسور، لابی را تغییر دهید، در واقع یکی از مهم ترین بخش های ساختمان خود را نادیده گرفته اید. کابین آسانسور، مانند لابی، یک اتاق کاربردی است. ظاهر کابین چیز های زیادی را در مورد ساختمان، مدیریت و مالکان بازگو می کند. نظر شما در مورد سایر هزینه ها و قیمت کابین آسانسور چیست؟ برایمان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *