آشنایی با کارسلینگ آسانسور هیدرولیک

هنگامی که از آسانسور استفاده می کنید، اصلا به پیچیدگی این ماشین کار آمد فکر نمی کنید و تنها یک اتاقکی را می بینید که قادر به حمل کردن شما به طبقات مختلف ساختمان است، اما همان اتاقک معمولی، یک پایه و قاب اصلی دارد که در صورت نبود آن، آسانسور به درستی حرکت نمی کند، امنیت آن به خطر می افتد و اتاقک آسانسور بر جای خود قرار نمی گیرد. در ادامه مطلب می خواهیم شما را بیش تر با این فریمی که پایه اصلی اتاقک و کابین آسانسور ساختمان شما محسوب می شود، آشنا کنیم. در واقع هدف از این نوشته توضیح کامل درباره کاربرد و نحوه استفاده از کارسلینگ آسانسور هیدرولیک است. ادامه مطلب را از دست ندهید تا با این قطعه و نحوه کار و توضیحات تکمیلی آن بیشتر آشنا شوید.

 

کارسلینگ آسانسور هیدرولیک چه کارآیی دارد؟

کارسلینگ آسانسور هیدرولیک

  1. کارسلینگ یا car sling در واقع قاب اتاقک آسانسور شما است. کابین آسانسور به طور کامل باید بر روی آن قرار گیرد تا جا به جایی آن به طبقات مختلف به درستی انجام شود.
  2. اغلب بر روی آسانسور های هیدرولیکی قابل نصب هستند و به ندرت برای آسانسور های کششی مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. ظرفیت آسانسور شما نیز بر روی کارسلینگ آسانسور هیدرولیک موثر است، زیرا تنها بر روی آسانسور های تقریبا کوچک (دارای ظرفیت ده نفر) مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. به دلیل ظریف بودن و در عین حال محکم تر بودن این قطعه، آسانسور شما با قدرت بیش تر و کاملا مستحکم کار می کند.
  5. اگر صدایی ناهنجار از آسانسور شما پخش می شود، کارسلینگ آسانسور هیدرولیک می تواند مانع از پخش آن صدا شود.
  6. در زمان های قدیم اگر ساختمانی نیاز به آسانسور هایی با دو یا سه درب داشت، نحوه ریل گذاری آن به صورت گوشه به گوشه صورت می گرفت که در نتیجه موجب اشغال کردن فضای بسیار زیادی می شد، اما امروزه با وجود کارسلینگ ها این مشکل تا حدودی رفع شده است و دیگر برای طراحی دو یا سه درب فضای زیادی اشغال نمی شود. بدین ترتیب کار طراحی آسانسور های هیدرولیک بسیار ساده تر از گذشته شده است.
  7. یکی از مزایای کارسلینگ آسانسور هیدرولیک، پاراشوت است. این قطعه برای سقوط آسانسور بسیار مناسب است و در هنگام سقوط جلوی آن را می گیرد و به طور کامل، کارکرد کارسلینگ را متوقف می کند.
  8. گاهی اوقات نیز در نصب آسانسور ها از کارسلینگ پیت لس (pit less) استفاده می شود. با کمی دقت متوجه می شوید که کلمه pit به معنای چاه و پسوند less منفی کننده است. پس کارسلینگ پیت لس (pit less) برای آسانسور هایی مناسب است که فاقد چاه آسانسور هستند که با توجه به طراحی و نوع آسانسور خواسته شده، می توانید از آن بهره ببرید.
  9. ایمنی کابین و آسانسور شما را به طرز چشم گیری افزایش می دهد.
  10. بعضی وقت ها نیز کارسلینگ آسانسور هیدرولیک به صورت ریل معکوس نصب می شود که اغلب این کار برای آسانسور هایی که دارای دو یا سه درب هستند، انجام می شود. استفاده از کارسلینگ آسانسور هیدرولیک، به صورت معکوس مزایای بسیار زیاد و بی شماری نیز دارد که در ادامه مطلب چند نمونه را برایتان خواهیم آورد.

کارسلینگ آسانسور هیدرولیک

  • فضایی که کارسلینگ آسانسور هیدرولیک، به صورت ریل معکوس مورد استفاده قرار می دهد، بسیار کم تر از فضایی است که کارسلینگ معمولی مورد استفاده قرار می دهد. در نتیجه شما با اشغال کردن فضای کم تر، می توانید بیشترین استفاده را از فضای موجود داشته باشید.
  • از آن جایی که طراحی انواع آسانسور هیدرولیک، به کارسلینگ آن ها مرتبط است، کارسلینگ آسانسور هیدرولیک، به صورت ریل معکوس به شما توانایی طراحی آسانسور های مختلف خانگی در شرایط مختلف را خواهد داد.
  • اگر ساختمان شما فضایی مناسب جهت ساخت موتور خانه ندارد، می توانید از کارسلینگ آسانسور هیدرولیک، به صورت ریل معکوس استفاده کنید، زیرا این مدل در صورت نبود موتور خانه نیز قابل استفاده است.
  • کارسلینگ آسانسور هیدرولیک، به صورت ریل معکوس به شما امکان طراحی و ساخت سه درب در جهات مختلف را می دهد تا آسانسوری پیش رفته تر و با کارآیی بالا تری داشته باشید.
  • نحوه استفاده و نصب کردن آن بسیار آسان است.
  • همچنین اگر آسانسوری با سرعت بسیار زیاد می خواهید، این مدل نصب کارسلینگ می تواند برای شما موثر واقع شود.

 

قیمت کارسلینگ آسانسور

کارسلینگ آسانسور هیدرولیک

هیچ گاه نمی توان قیمتی دقیق جهت خرید قطعات آسانسور ارائه داد، زیرا انواع مختلف آن و کارایی های متفاوتش در قیمت قطعه بسیار تاثیر گذار است، اما با توجه به این که این قطعه در ایران نیز تولید شده و به فروش می رسد، نسبت به قطعه های خارجی قیمت به صرفه تری خواهد داشت.

امیدواریم با مطالعه مطلب بالا پاسخ سوالات خود را یافته باشید و اطلاعات کافی را دریافت کرده باشید تا در نهایت آسانسور هایی کار آمد و با کیفیت بالا نصب کنید تا خیالتان از امنیت آن نیز راحت تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *