یوک کابین آسانسور چیست ؟

آسانسور ها در گذر زمان، زندگی را برای انسان ها آسان تر ساخته اند. حتی ساده ترین نوع آن ها نیز از اجزای بسیار زیاد و مختلفی ساخته شده است که یکی از مهم ترین آن ها کابین آسانسور است. کابین آسانسور نقش بسیار مهمی را در حمل و نقل صحیح مسافران ایفا می کند، این کابین که نود درصد امنیت و راحتی شما را در هنگام استفاده از آسانسور ها تامین می کند، خود نیز اجزای متفاوتی دارد که یکی از این اجزای مهم، یوک یا قاب کابین است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که یوک کابین آسانسور چیست، در ادامه مطلب به طور دقیق یوک و دیگر اجزای کابین آسانسور را برایتان معرفی خواهیم کرد.

معرفی یوک کابین آسانسور

معرفی یوک کابین آسانسور

برای پاسخ به سوال یوک کابین آسانسور چیست، باید گفت که این قطعه از جنس استیل یا فولاد با کیفیت است که کابین را به داخل، بالا و پایین حمل می کند. جزو قطعات بسیار مهم کابین به حساب می آید. در ادامه پاسخ به سوال یوک کابین آسانسور چیست، لازم است بدانید که به طور کلی کابین آسانسور در دو مرحله ساخته می شود، مرحله اول در واقع طراحی اولیه است که قطعات دیجیتالی و پر اهمیت آن مانند یوک، ترمز اضطراری و… نصب و ساخته می شوند. مرحله دوم نوبت به طراحی و دیزاین کابین می رسد که در حقیقت مرحله ای ساده تر نسبت به مرحله اول است و بیش تر بر روی ظاهر و زیبایی تمرکز دارد.

جهت پاسخ به سوال یوک کابین آسانسور چیست، لازم است بدانید که یوک کابین، در حقیقت همان قاب ماشین آسانسور است و هر دوی این کلمات به یک قطعه مشترک اشاره دارند که این قطعه بسیار مهم، یک ساختار فولادی دارد و قابلیت پشتیبانی و حمایت از کابین آسانسور و درب آن را به طور کامل دارد. یوک کابین، یک وسیله ایمنی نیز در نظر گرفته می شود و در زیر کابین آسانسور قرار می گیرد تا اگر سرعت آسانسور شما به طور دیوانه واری افزایش یافت، آن سرعت را کنترل و کابین را به سرعت متوقف کند. باید گفت که این قاب ها، به همراه کنتاکت‌ های الکتریکی دنده ایمنی به شما عرضه می شوند که در نتیجه با استفاده از این قطعه، منبع تغذیه آسانسور را قطع می کند و موجب توقف حرکت کابین آسانسور خواهد شد و شما را از خطر جدی دور می سازد. اگر از یک نصاب آسانسور خوب و با مهارت کمک بگیرید، نصب و جایگذاری یوک ها چندان سخت نیست. بلکه بسیار ساده و سریع خواهد بود.

اهمیت کیفیت یوک کابین آسانسور

اهمیت کیفیت یوک کابین آسانسور

برای پاسخ به سوال یوک کابین آسانسور چیست، نیاز است بدانید که یوک ها اغلب در سایز ها، مدل ها و انواع مختلفی، با توجه به آسانسور های متفاوت و نیاز مسافرین آسانسور، به بازار ارائه می شوند. به دلیل اهمیت بسیار بالای این قطعه در کابین، کیفیت فولاد آن مهم است. لازم است تا از فولاد درجه یک و با کیفیت ساخته شوند تا در برابر هر گونه ترک، شکستگی و آسیب مقاوم باشند. قیمت آن ها متغیر است و با توجه به انواع مختلف و نیاز آسانسور ها قیمتشان نیز تغییر خواهد کرد.

قطعات دیگر مرتبط به کابین و یوک آسانسور

قطعات دیگر مرتبط به کابین و یوک آسانسور

قطعات دیگری نیز وجود دارند در کنار یوک و کابین به کار می روند و برای حرکت امن آسانسور ضروری هستند:

1) ترمز اضطراری آسانسور ها

قسمت دیگر کابین که به یوک مرتبط است و نیاز است تا در پاسخ به سوال یوک کابین آسانسور چیست، آورده شود، ترمز اضطراری آسانسور است. این ترمز بر روی یوک کابین، نصب می گردد و در مواقع اضطراری به کمک شما خواهد آمد تا از بروز هر گونه اتفاق ناگواری جلوگیری کند.

2) کفشک راهنمای کابین آسانسور ها

این کفشک آسانسور از حرکت اضافی کابین و برخوردش با دیواره های اطراف (داخلی و خارجی) به طور جدی جلوگیری می کند تا مسافران احساس امنیت بیش تری را در داخل کابین داشته باشند. کفشک کابین نیز یکی از قطعات پر اهمیت کابین آسانسور است که وجودش برای داشتن یک آسانسور با کیفیت و با امنیت بالا، لازم و ضروری است.

3) دیواره های داخلی و خارجی کابین آسانسور ها

در پاسخ به سوال یوک کابین آسانسور چیست، باید به دیواره های داخلی و خارجی کابین آسانسور ها نیز اشاره کنیم، زیرا این دیواره ها بخش اصلی کابین را تشکیل داده و بر روی یوک سوار هستند. دیواره های خارجی که اغلب از جنس فولاد سبک و شفاف هستند و سازندگان بر روی زیبایی آن وقت زیادی صرف نمی کنند. اما دیواره های داخلی کابین آسانسور، از نظر زیبایی اهمیت ویژه ای دارند که همان طور که گفتیم کابین در دو مرحله ساخته می شود. در مرحله دوم ساخت کابین آسانسور به زیبایی آن ها توجه ویژه ای خواهد شد.

امیدواریم با توجه به مطالب بالا به این که یوک کابین آسانسور چیست و اهمیت یوک پی برده باشید و به طور دقیق با کاربرد و جایگاهش آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *