پاسخ پرسش چرا درب آسانسور بسته نمی شود

گاهی اوقات ممکن است که درب آسانسور گیر کند و بسته نشود. در این موقع است که ممکن است از خود بپرسید که چرا درب آسانسور بسته نمی شود و علت آن چه می تواند باشد. ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم و راهکار هایی را پیش روی شما قرار داده ایم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

دلایل اصلی گیر کردن درب آسانسور و از کار افتادن آن

هفت دلیل اصلی گیر کردن درب آسانسور و از کار افتادن آن

  • اولین و رایج ترین دلیلی که باعث بسته نشدن درب آسانسور می شود، نقص یا از کار افتادن سنسور های ایمنی است.
  • دومین مورد می تواند به ناهماهنگی درب مربوط شود. در این مواقع باید درب تنظیم شود تا به درستی در جای خود قرار بگیرد و شروع به کار کند.
  • ممکن است یک شی یا وسیله ای در آسانسور وجود داشته باشد که موجب بسته نشدن درب آسانسور شود.
  • ممکن است تیر یکی از درب های آسانسور شکسته باشد و بسته شدن آن را غیر ممکن کند.
  • یکی از اصلی ترین دلایلی که می تواند جواب سوال چرا درب آسانسور بسته نمی شود باشد، گیر کردن یک شی در شکاف بالای در است. این مورد در خیلی از مواقع اتفاق می افتد و موجب بسته نشدن درب آسانسور می شود.
  • ممکن است کابین آسانسور یا چهارچوب درب نامرتب باشد که باعث گیر کردن درب های آسانسور می شود.
  • یکی از اتفاق های نادر نیز خرابی و اختلال درب های آسانسور به علت آب و هوا است. ممکن است که درب های آسانسور به علت باد شدید یا برف سنگین دچار اختلال شده باشند و نتوانند بسته شوند.
  • یکی از دلایل شایعی که موجب بسته نشدن درب آسانسور می شود، نقص در کارایی آرام بند آسانسور است. آرام بند قطعه ای هیدرولیکی است که روی درب آسانسور نصب شده و شتاب حرکت در هنگام بسته شدن آن را می گیردو همین امر در ایمنی مسافران آسانسور همچنین افزایش طول عمر درب آسانسور نقش به سزایی ایفا می کند. زمانی که آرام بند یا دیکتاتور مورد استفاده دچار مشکل شود در باز و بسته شدن درب آسانسور اختلال ایجاد می کند.

چگونه درب آسانسور را باز کنیم؟

چگونه درب آسانسور را باز کنیم؟

اگر درب آسانسور بسته نمی شد و بالعکس اگر بسته بود و باز نمی شد، می توانید از دو راه ساده برای باز شدن آن استفاده کنید.

  • استفاده از چاقو و قیچی

تا اینجای مقاله دلیل این که چرا درب آسانسور بسته نمی شود را توضیح دادیم؛ اما اگر به هر دلیلی درب آسانسور بسته شده بود و دیگر باز نمی شد، می توانید با استفاده از یک چاقو یا قیچی آن را باز کنید. برای این کار کافی است تا چاقو را در شکاف بین بالای درب و چهارچوب آن قرار دهید. در با کمی اعمال فشار، احتمالا باز خواهد شد؛ اما اگر این اتفاق نیفتاد باید روش های دیگری را امتحان کنید.

  • استفاده از یک تکه چوب یا آجر

اگر توانستید یک تکه چوب یا آجر بلند پیدا کنید، سعی کنید تا آن را در یک طرف درب قرار دهید و سپس با تمام توانتان بر آن فشار وارد کنید. با این کار پیچشی ایجاد می شود که ممکن است منجر به باز شدن درب آسانسور شود.

 

دلایل اصلی گیر کردن آسانسور

دلایل اصلی گیر کردن آسانسور

در مورد این که بگوییم چرا درب آسانسور بسته نمی شود، می توان به استفاده نادرست و اشتباه از آسانسور اشاره کرد. در اینجا ما روش هایی را پیشنهاد می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها از گیر کردن درب آسانسور جلوگیری کنید. یا در صورتی که در آسانسور گیر افتاده بودید بتوانید با این روش ها از آن خارج شوید.

  • اگر درب آسانسور به هر دلیلی بسته نشد، شما هرگز برای بسته شدن درب تلاش نکنید.
  • اگر نزدیک بود که درب ها گیر کنند، با قرار دادن یک تکه مقوا یا هر چیز دیگری بین لبه های در، می توانید در را آزاد کنید و از گیر کردن آن جلوگیری کنید.
  • اگر درب های آسانسور گیر کرده بود و بسته نمی شد، سعی کنید به لبه های درب آسانسور دست نزنید؛ زیرا اگر درب به صورت ناگهانی بسته شود می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد.

 

در صورت گیر افتادن در آسانسور چه کنیم؟

چرا درب آسانسور بسته نمی شود

اینکه درب آسانسور بسته نشود و بعد از بسته شدن دیگر باز نشود، یک اتفاق نادر است؛ اما اگر بنا به هر دلیلی ما در این شرایط قرار گرفتیم و درون آسانسور گیر افتادیم، باید یک سری کار ها را انجام دهیم و به آن ها عمل کنیم. این موارد عبارت اند از:

  • آرام ماندن

استرس و ترس داشتن، نه تنها کمکی به شما نخواهد کرد، بلکه شما را خسته می کند و مصرف اکسیژن شما را در فضای تنگ آسانسور بالا می برد. اگر آسانسور برای مدت طولانی بین طبقات گیر کند، شما باید زمان طولانی تری را منتظر بمانید و در این مدت باید اکسیژن موجود در اتاق آسانسور را حفظ کنید.

  • علامت دادن

اگر در آسانسور گیر افتادید، همیشه زنگی برای اعلام خرابی آسانسور وجود دارد؛ اما اگر بنا به هر دلیلی این زنگ کار نکرد، سعی کنید با چیزی مانند فلاش دوربین یا تلفن همراه، مکان خود را به امدادگران اطلاع دهید.

  • زنگ زدن

اینکه چرا درب آسانسور بسته نمی شود و چه دلیلی می تواند داشته باشد را به طور کلی توضیح دادیم؛ اما اگر درب آسانسور بسته شد و شما درون آن گیر افتادید، سعی کنید تا با شماره های اضطراری مانند آتش نشانی تماس بگیرید. البته همیشه درون آسانسور تلفن ها ضعیف عمل می کنند و آنتن نمی دهند. برای همین سعی کنید به دیواره های آسانسور نزدیک شوید. احتمال آنتن دادن و برقرای تماس در این مکان های آسانسور بیشتر است.

 

جمع بندی

در این مقاله با هم در مورد پاسخ پرسش “چرا درب آسانسور بسته نمی شود” صحبت کردیم. همچنین راهکار هایی را برای هنگامی که در آسانسور گیر کردید پیشنهاد دادیم تا از آن ها استفاده کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *