قیمت دیکتاتور آسانسور

قبل از پرداختن به موضوع قیمت دیکتاتور آسانسور، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها داشته باشیم.

دیکتاتور یا آرام بند چیست؟

درب‌ها می‌توانند به طرز باورنکردنی سر و صدا داشته باشند. نه تنها زمانی که مردم آن‌ها را به شدت به هم می‌کوبند، بلکه ممکن است به دلیل فشار هوا و باد به صورت نامناسبی بسته‌شده و صدای وحشتناکی تولید کنند.

یکی از ابزارهایی که برای مراقبت از درب‌های آسانسور استفاده می‌شود، دیکتاتور یا آرام بند آسانسور دارد. دیکتاتور یک ابزار مراقبتی محسوب می‌شود و وجود آن روی درب آسانسور ضروری است و همچنین به لحاظ ایمنی مزیت های زیادی دارد، بنابراین قیمت دیکتاتور آسانسور نباید برای ما اهمیت زیادی داشته باشد و موضوع مهم کیفیت و کارایی آن است.

دیکتاتور یا آرام بند چیست؟

به طور کلی آرام بند یا دیکتاتور ابزاری است که معمولاً در مرکز لبه بالایی درب که محل آن مشخص است نصب می شود. جنس و کیفیت فنر در قیمت دیکتاتور آسانسور تأثیر دارد. تمام دیکتاتورها دارای میرایی پیشرونده هستند، به این معنی که، درب را به طور مطمئن و ملایم، مستقل از اندازه و وزن آن و اینکه آیا به طور عادی یا با ضربه محکم بسته شده است، کنترل می کنند.

کاربرد دیکتاتور چیست؟

دیکتاتور دو کاربرد اصلی دارد. کاربرد اول این است که دیکتاتور، درب را به طور خودکار می‌بندد و کاربرد دوم اینکه دیکتاتور این اطمینان را به ما می‌دهد که درب با سرعت ایمن و کنترل شده حرکت می‌کند.

صرفه نظر از قیمت دیکتاتور آسانسور این وسیله به غیر از مواردی که گفته شد مزایای دیگری نیز به همراه دارد.

استفاده از دیکتاتور علاوه بر از بین بردن سر و صدای باز و بسته شدن درب از لولا و قاب درب هم محافظت می‌کند. هر بار که درب کوبیده می‌شود دیکتاتور حرکت درب را کند کرده و آن را به آرامی می‌بندد. با انجام این کار و کاهش شتاب حرکت درب، از آسیب ناشی از کوبیده شدن آن جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از دیکتاتور و نصب آن بر روی درب آسانسور و درب‌های ورود و خروج، این است که اغلب اوقات به صرفه جویی در انرژی کمک می‌کند. با استفاده از دیکتاتور، درب‌ها همیشه بسته هستند و با این کار انرژی گرمایی در زمستان و هوای سرد در تابستان نمی‌توانند از محیط خارج شوند و به این ‌ترتیب باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود.

کاربرد دیکتاتور چیست؟

تمام مزیت‌های گفته شده برای دیکتاتور مربوط به درب های آسانسور هم می شود. این موضوع که قیمت دیکتاتور آسانسور چه مقدار است، نباید خیلی مهم باشد، پس با استفاده از نصب یک دیکتاتور یا آرام بند بر روی درب آسانسور شما با خیال راحت وارد آن می‌شوید، از صدای وحشتناک بسته شدن درب به صورت ناخودآگاه در امان هستید و همچنین اطمینان خواهید داشت که درب آسانسور در هیچ طبقه‌ای باز نمی‌ماند که شما مجبور باشید برای جابجایی بین طبقات از پله استفاده کنید و همیشه دقیق کار می‌کند.

بنابراین با توجه به کاربرد دیکتاتور یا آرام بند آسانسور، قیمت دیکتاتور آسانسور نباید برای شما اهمیت داشته باشد و استفاده از آن می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های جانبی و جلوگیری از تخریب درب‌ها شود.

نحوه نصب آرام بند

  1. کار خود را با خارج کردن قطعه دیکتاتور و قرار دادن آن، در جای خود آغاز کنید (به قرار گیری صحیح قطعات بر روی سوراخ های تعبیه شده، توجه کنید).
  2. در هنگام بستن پیچ ها توجه داشته باشید که سایز جایگاه آن ها M9است. پس اگر پیچ های موجود در جعبه سایز متفاوتی داشتند، بهتر است از آن ها استفاده نکنید و پیچ هایی با سایز یکسان را انتخاب کنید.
  3. پیچ ها را به خوبی سفت کرده و دسته شماره 1 را حرکت دهید تا بتوانید تنظیم دستگاه را در دست بگیرید.
  4. در صورت افزایش سرعت آرام بند، از یک آچار شماره 8 برای چرخاندن پیستون در جهت عقربه های ساعت (۲۷۰درجه) استفاده کنید.
  5. در صورت کاهش سرعت، به همان روش قبلی اما در خلاف جهت عقربه های ساعت عمل کنید.
  6. فراموش نکنید که در آخر، حتما پیچ شماره 6 را سفت کنید تا مشکلی به وجود نیاید.

 

تعمیر و نگهداری دیکتاتور

تعمیر و نگهداری دیکتاتور

درست است که قیمت دیکتاتور آسانسور بر اساس برند و مدل آن‌ها متفاوت است ولی اصلی‌ترین ویژگی مشترک بین آن‌ها بسته نگه داشتن درب و حفظ ایمنی افراد داخل آسانسور است. در بعضی مواقع ممکن است دیکتاتور بر اثر استفاده نادرست خراب شود. نگران نباشید، معمولاً تعمیر و عیب‌یابی این مکانیسم‌های هیدرولیکی توسط متخصصین در چند مرحله ساده امکان‌پذیر است.

1.بررسی ظاهری بازوی دیکتاتور

اولین چیزی که در درب هیدرولیک مهم است، بازوی کنترل کننده آن است. در صورتی که این بازو خم شود یا نوار داخلی آن زنگ زده باشد، دیگر به درستی کار نمی‌کند و باید توسط تکنسین ماهر تعمیر یا تعویض شود. در صورتی که زنگ زدگی بازو کم باشد، مشکل با کمی روان کننده حل می‌شود، در غیر این صورت باید تعویض شود. مطمئن شوید که بازو به جای خاصی گیر نکرده باشد. هر چه کیفیت مواد استفاده شده در دیکتاتور بالاتر باشد قیمت دیکتاتور آسانسور نیز بالاتر خواهد بود.

2.بررسی بازو از نظر وجود گرفتگی یا ضربه

به دیکتاتور با دقت نگاه کنید و مطمئن شوید که هیچ چیزی مانع حرکت آن نمی‌شود. اگر در این زمینه تخصص ندارید آن را به یک متخصص بسپارید. در صورتی که روغن‌کاری و از بین بردن زنگ زدگی مشکل را برطرف نکند، به احتمال زیاد داخل محفظه آسیب دیده و باید تعویض شود.

با توجه به قیمت دیکتاتور آسانسور تعمیر و نگه داری آن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین سعی کنید به صورت دوره‌ای و ماهانه توسط تکنسین ماهر این کار انجام شود، تا از تحمیل هزینه های اضافی در امان بمانید.

دستورالعمل نگهداری

  1. سرعت فنر های موجود و نحوه کارکردشان را به صورت ماهیانه چک کنید، تا در صورت رو به رو شدن با مشکلی آن را حل کنید.
  2. در صورت ساییده شدن چرخ های آرام بند، آن را تعویض کنید.
  3. اگر می خواهید از رنگ استفاده کنید، آرام بند را خارج کنید تا اتفاقی برایش نیفتد.
  4. هنگام شروع هر فصل، کار کرد و روغن دهی آرام بند را به خوبی چک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *