هزینه نصب آسانسور در آپارتمان

وجود آسانسور ها در منزل یا ساختمان شما می تواند بسیار مفید واقع شود و زندگی آسان تری را در اختیارتان قرار دهد. همه افراد می توانند از آسانسور ها بهره ببرند اما وجود آن برای برخی از افراد ضروری است. به عنوان مثال افرادی که مشکلات حرکتی دارند و توانایی استفاده از پله ها را ندارند، می توانند برای جا به جایی در میان طبقات از آسانسور بهره ببرند. همچنین با افزایش سن، آسانسور می تواند از بروز مشکلاتی مانند آرتروز و کمر درد نیز جلو گیری کند. با وجود تمام مزایای بالا، اما هزینه نصب آسانسور چندان هم ارزان نیست و جزو ماشین های گران قیمت محسوب می شود. به عنوان مثال، آسانسور پنوماتیک، یک نمونه بسیار شیک و مختص خانه های مسکونی است، اما از موارد دیگر قیمت بسیار بالا تری نیز دارد. در ادامه مطلب به طور دقیق عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه نصب آسانسور را برایتان بررسی خواهیم کرد.

هزینه نصب آسانسور با توجه با سایز

هزینه نصب آسانسور با توجه با سایز

یکی از عوامل موثر بر روی هزینه نصب آسانسور، سایز و اندازه آن است. اگر به دنبال نصب آسانسور برای خانه مسکونی خود هستید، لازم است تا آسانسور های هیدرولیکی را در نظر بگیرید که می توانند ظاهری تزئینی و زیبایی را به خانه شما ببخشند حتی می توانید آن را پشت کتابخانه خود پنهان کنید تا دکوراسیون شما را بر هم نریزند. اندازه آسانسور ها اغلب به ۱۸ فوت محدود می شود، اما اگر به دنبال یک نمونه خانگی هستید تا ۵ فوت نیز برایتان پاسخگو است.

با این وجود اگر به دنبال یک آسانسور خانگی کوچک هستید تا هم مقرون به صرفه و هم جا دار  باشد، پیشنهاد ما آسانسور های پنوماتیک است که فضایی محدود را اشغال می کند و برای حمل یک فرد با ویلچر مناسب است. نصب آن ها آسان است، اما گزینه های تزئینی کم تری را نسبت به نمونه های هیدرولیک در اختیار شما قرار می دهد. اگر انواع آسانسور را نمی شناسید در ادامه انواع مختلف آسانسور و هزینه های آن را معرفی کرده ایم. باید بدانید که در کل هر چه آسانسور بزرگ تر و با ظرفیت بالا تری بخواهید، هزینه بیش تری را باید صرف کنید.

هزینه نصب آسانسور با توجه به نوع آن

یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیر گذار بر روی هزینه نصب آسانسور، نوع و مدل آن است. به طور کلی ۵ مدل از آسانسور ها برای مصارف مسکونی پیشنهاد می شوند که در این بین، مدل های هیدرولیکی و پنوماتیک می توانند بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشند. در ادامه مطلب چند نمونه از کاربردی ترین آسانسور ها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

آسانسور های کابلی

در این مدل از آسانسور ها، یک کابل به دور یک درام چرخشی پیچیده می شود و با این کار، کابین را به سمت بالا هدایت می کند. این آسانسور به چاه احتیاج دارد. همچنین برای نصب آن، فضای بزرگی را باید در اختیار داشته باشید. این نمونه ها را در سازه های تجاری مانند هتل ها، پاساژ ها و ساختمان های تجاری می توانید پیدا کنید. از مزایای آن می توان به قیمت مقرون به صرفه آن ها اشاره کرد و از معایب آن لازم است به آسیب دیدگی کابل ها توجه کنیم. کابل ها ممکن است هر پنج سال یک بار، نیاز به تعویض داشته باشند.

آسانسور های هیدرولیک

برای بررسی دقیق هزینه نصب آسانسور، لازم است ذکر شود که آسانسور های هیدرولیکی کمی گران تر از نمونه بالا هستند. یک پیستون که در داخل سیلندر حرکت می کند و تغذیه می شود، کابین آسانسور را به حرکت در می آورد. تمام تجهیزات آسانسور هیدرولیک، در چاهک آن نصب می شوند. این مدل نیز دارای کابل است که هر پنج سال یک بار باید تعویض گردند.

آسانسور های هیدرولیک

آسانسور های کششی و گیربکس

این مدل از آسانسور ها تقریبا هزینه ای مشابه با نمونه اول دارند و به وسیله یک دنده که به موتور متصل است و سیستم قرقره ای را تشکیل می دهد، حرکت می کنند. نمونه های گیربکس، قادر به طی کردن ارتفاع کم تری نسبت به نمونه های گیرلس هستند، اما هر دوی آن ها انرژی مصرفی نسبتا پایینی دارند.

آسانسور های کششی گیرلس

برای بیان هزینه نصب آسانسور، لازم است بدانید که این آسانسور ها فاقد دنده هستند. در نتیجه هزینه نصب و نگه داری دنده ها را باید فاکتور بگیریم. آسانسور های کششی گیرلس، با استفاده از یک وزنه تعادل حرکت می کنند و کابین را جا به جا می کنند تا فشار زیادی به موتور آسانسور وارد نشود. به دلیل نبود دنده، نسبت به نمونه بالایی به فضای کم تری احتیاج دارند و نگه داری آن ها نیز ساده تر است.

آسانسور های پنوماتیک

در ادامه بررسی هزینه نصب آسانسور، باید گفت که نمونه های پنوماتیک نسبت به آسانسور های دیگر گران قیمت تر هستند و از یک لوله خلاء جهت جا به جایی کابین بهره می برند. آن ها هیچ نیازی به چاه یا موتورخانه ندارند و فضای کمی را اشغال خواهند کرد، اما کاملا در دید هستند و مخفی کردن آن ها دشوار و تقریبا غیر ممکن است.

هزینه نصب آسانسور با توجه به تعداد طبقات

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه نصب آسانسور ها، تعداد طبقات ساختمان یا خانه شما است. به طور کلی می توان گفت که هر چه تعداد طبقات بیش تر شود، هزینه نصب آن ها نیز افزایش می یابد، زیرا به نیروی کار بیش تر و قطعات آسانسور بیش تری احتیاج خواهید داشت.

هزینه نصب آسانسور با توجه به برند آن ها

هزینه نصب آسانسور با توجه به برند آن ها

برندی که انتخاب می کنید، می تواند بر روی هزینه نصب آسانسور شما تاثیر گذار باشد. اما توجه داشته باشید که قیمت بالا نشان دهنده یک برند عالی نیست. بلکه هر آسانسور را با توجه به نیاز خود و کیفیت واقعی آن ها انتخاب کنید و توجهی به برند آن نداشته باشید تا فریب افراد سود جو را نخورید.

هزینه تعویض آسانسور

اگر قصد تعویض آسانسور خود را دارید و می خواهید هزینه نصب آسانسور جدید خود را بدانید، لازم است ذکر شود که همه چیز به مدلی که درخواست می کنید بستگی دارد. اگر آسانسور جدید شما با آسانسور سابقتان هم خوانی داشته باشد، ممکن است هزینه کم تری را پرداخت کنید، زیرا قطعات آسانسور قبلی برایتان قابل استفاده است، اما اگر هم خوانی نداشته باشد، ممکن است هزینه بیش تری را جهت نصب آسانسور جدید پرداخت کنید.

2 Comments

  1. نادربرقی گفت:

    سلام وقت بخیر ارزانترین وکم حجم ترین آسانسور که بتوان ازنمای ساختمان ۴طبقه نصب کرد کدوم یکی هست باسپاس.

    • ابراهیم عاکفی گفت:

      سلام وقت به خیر لطفا با دفتر تماس بگیرین همکارا راهنمایی میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *