نکات مهم در خرید آسانسور مناسب

فناوری نصب آسانسور روز به روز در حال رشد و توسعه است. همین موضوع، باعث ایجاد چالش متعددی در انتخاب بهترین آسانسور برای ساختمان، خانه یا محل کارتان خواهد شد. از طرف دیگر، دست شما را در انتخاب، خرید و نصب بهترین و مناسب ترین آسانسور باز می گذارد. اگر به نکات مهم در خرید آسانسور دقت کنید، تمامی چالش ها به مزیت تبدیل می شوند و دیگر در خرید آسانسور به مشکلی بر نخواهید خورد. در ادامه مطلب چند نمونه از نکات مهم در خرید آسانسور را برایتان خواهیم آورد تا در میان انبوهی از آسانسور های امروزی، سردرگم نشوید.

 

هدف از خرید آسانسور چیست؟

جهت بررسی نکات مهم در خرید آسانسور، لازم است که اول از دلیل خرید آسانسور خود مطمئن شوید. بهتر است برای یافتن هدف اصلی خودتان، به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا آسانسور برای شما امکاناتی فرا تر از راه پله ارائه می دهد و واقعا برای شما لازم است؟
  • آیا آسانسور برای طراحی کنونی ساختمانتان لازم است؟
  • آیا داشتن یک آسانسور خانگی، کار را برای افرادی که از ویلچر استفاده می کنند یا سالمندان آسان می کند؟

پاسخ به این سوالات موجب می شود تا شما گزینه های مورد نظرتان را محدود تر کنید و به انتخاب آسانسور خود نزدیک تر شوید.

نکات مهم در خرید آسانسور

طراحی آسانسور

طراحی درست آسانسور جزو مطالب بسیار مهمی برای خریدار محسوب می شود. مخصوصا افرادی که آسانسور های مسکونی را برای خانه خود سفارش می دهند، دکور آن برایشان بسیار حائز اهمیت است. امروزه با طیف گسترده ای از دکور های سفارشی، این مشکل نیز حل شده است. طراحی آسانسور شما باید طوری باشد که با نور پردازی، دیوار ها، کفپوش ها و درب های منزل و ساختمانتان هماهنگ باشد و هارمونی زشتی ایجاد نکند.

کیفیت آسانسور

یکی از نکات مهم در خرید آسانسور، توجه به کیفیت قطعات آن است. با انتخاب یک آسانسور با کیفیت، از هزینه های احتمالی تعمیرات بعدش جلوگیری خواهید کرد. همچنین باید توجه داشته باشید که عمر متوسط هر آسانسور، حدود ۲۵ سال است. هر چه کیفیت آسانسور شما ضعیف تر باشد، این عمر نیز کاهش می یابد و با بالا تر رفتن کیفیت آسانسور، عمر آن به طور چشم گیری افزایش می یابد. آسانسور شما می تواند ارزش منزلتان را چند برابر کند. اگر نمونه ای با کیفیت را انتخاب کنید، در هنگام فروش خانه نیز به کمک شما خواهد آمد.

ایمنی آسانسور

یکی از نکات مهم در خرید آسانسور، ایمنی آسانسور است. در هنگام خرید مطمئن شوید که آسانسور شما تمام ویژگی های ایمنی مرتبط با ساختمان را رعایت می کند. برای مثال اگر برق قطع شد، دارای برق اضطراری باشد تا به آرامی به طبقه اول بر گردد و درب کابین را برای مسافران باز کند تا از ترس و دلهره آن ها جلوگیری کند. از سقوط آسانسور پیشگیری کند. ایمنی آسانسور باید بسیار جدی بگیرید و در خرید آن دقت زیادی کنید.

محدوده نیاز خود را مشخص کنید

نکات مهم در خرید آسانسور

برای انتخاب راحت تر، بهتر است یک محدوده مناسبی را برای خود انتخاب کنید. آسانسور ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • بالا بر افراد
  • بالا بر باری

انواعی نیز وجود دارند که ممکن است در هر دو دسته مورد استفاده قرار گیرند، اما به طور کلی آسانسور های بار، سنگین تر از نمونه های دیگر بالا بر هستند. همچنین دارای قدرت بی نهایتی نیز هستند. آسانسور های مسافری اغلب سبک تر و نرم تر هستند و به راحتی انسان ها را به مقصد می رسانند. یکی از نکات مهم در خرید آسانسور برای افراد دارای معلولیت این است که این آسانسور ها می توانند دارای کمربند ایمنی و نرده برای محاظت از این افراد باشند.

در نظر گرفتن هزینه نصب و سرویس

  • محل نصب: هزینه کلی نصب آسانسور، اغلب به ساختمان یا محل نصب آن مرتبط می شود. گاهی اوقات برای نصب آسانسور، باید تغییراتی در ساختمان و محل نصب آن صورت گیرد که این تغییرات می توانند کمی گران قیمت باشند.
  • مدل آسانسور: فاکتور دیگری که در هزینه آسانسور شما اثر گذار است، اندازه، مدل و پیکر بندی آن است که در انواع مختلفی به شما ارائه می شود و دست شما را در انتخاب نمونه مورد نظر خود باز می گذارد.
  • تعمیر و سرویس: همچنین هزینه ای که ماهیانه برای تعمیر آسانسور باید در نظر گرفته شود نیز یکی از نکات مهم در خرید آسانسور است. زیرا هیچ ابزاری همیشگی نیست و به طور مداوم به کار خود ادامه نمی دهد. اگر به درستی و به صورت مرتب این سرویس ها صورت نگیرد، ممکن است آسانسور شما خیلی سریع آسیب دیده و دچار مشکل شود. در نهایت برای راه اندازی مجدد آن مجبور به در نظر گرفتن هزینه خیلی بیش تری نسبت به سرویس آن خواهید شد.

عملکرد آسانسور را در نظر بگیرید

واژه عملکرد، برای انواع آسانسور ها می تواند متفاوت باشد. برای مثال عملکرد یک آسانسور بالابر و مسافر بری، با توجه به حرکت نرم و ایمنی بالای آن بررسی می شود و یک آسانسور بار بری، با توجه به قدرت آن و توانایی کارکردش در دوره طولانی، در نظر گرفته می شود. توجه به نکات مهم در خرید آسانسور، لازم است. باید کمی وقت بگذارید و سیستم های محرک، نحوه تغذیه آن و نحوه کارکردش را چک کنید. در صورت نیاز به یک نمایشگاه آسانسور بروید و از نزدیک با آسانسور خود آشنا شوید.

عملکرد آسانسور را در نظر بگیرید

توجه به گارانتی و فروشنده کار درست

در میان نکات مهم در خرید آسانسور، باید به گارانتی و فروشنده مناسب نیز توجه داشته باشید. آسانسور ها قطعات کوچکی نیستند که به راحتی از گارانتی آن صرفه نظر کنید یا از هر کسی آن را بخرید. بلکه با توجه به هزینه زیادی که صرف آن می شود، داشتن یک گارانتی مطمئن و خرید از یک فروشنده کاردرست، بسیار اهمیت دارد تا در هنگام برخورد با مشکل، در برطرف کردن آن، به شما کمک کنند.

بازدید آسانسور مورد نظرتان

با توجه به نکات مهم در خرید آسانسور، لازم است در نهایت آسانسور مورد نظر خود را از نزدیک ببینید. با این کار، قدرت بیش تری در طراحی و تصمیم گیری خواهید داشت و نسخه نهایی خود را راحت تر انتخاب خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *