نصب کابین آسانسور چه مراحلی دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از آسانسور ها رونق پیدا کرده است و امروزه در اغلب ساختمان هایی که بیشتر از یک طبقه دارند، آسانسور هم یافت می شود. یکی از اصلی ترین قطعاتی که هر آسانسوری برای کار کردن به آن احتیاج دارد، کابین آسانسور است. نصب کابین آسانسور چندان نیز ساده نیست؛ زیرا همانطور که ذکر کردیم یکی از پر اهمیت ترین قطعات آسانسور است. علاوه بر حمل و نقلی که با استفاده از کابین صورت می گیرد، می توانید به مزایای دیگری که این اتاقک کوچک به شما عرضه می کند نیز توجه کنید. به عنوان مثال امروزه بسیاری از مردم داخل کابین آسانسور خود را با چوب ترئین می کنند تا به زیبایی کابین افزوده شود.

 

نحوه انتخاب کابین آسانسور

نحوه انتخاب

برای نصب کابین آسانسور، لازم است در ابتدا بهترین گزینه را انتخاب کنید و تمامی ویژگی هایش را بسنجید. از آن جایی که کابین ها تنوع گسترده ای دارند، چند عامل بسیار مهم و تاثیرگذار در انتخاب آن ها را برایتان بررسی خواهیم کرد.

  1. اندازه گیری دقیق اجزای مرتبط با کابین

اندازه گیری دقیق اجزای مرتبط با کابین

در میان مراحلی که برای نصب کابین آسانسور ذکر خواهیم کرد، اندازه گیری اجزای کابین آسانسور بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اگر این مرحله به درستی صورت نگیرد، مراحل بعدی قابل اجرا نخواهند بود. با اندازه گیری صحیح خیالتان بابت اندازه پانل ها و اندازه برش سقف، آسوده خواهد بود تا در نهایت کاری یک پارچه، منسجم و زیبا داشته باشید. همچنین اندازه گیری صحیح می تواند زمان نصب کابین آسانسور را به طور چشم گیری کاهش دهد. به عنوان مثال آن را از ۴ روز به ۱ روز کاهش دهد تا آسانسور شما سریع تر راه اندازی شود.

  1. طراحی کابین آسانسور

اگر برای نصب کابین آسانسور خود، از یک شرکت کاربلد کمک بگیرید، اغلب برایتان یک کاتولوگ از طراحی های متفاوت آماده خواهد کرد تا با انواع مختلف طراحی کابین آسانسور آشنا شوید و بهترین نمونه را انتخاب کنید. تنوع طراحی ها اغلب در پانل های دیوار، رنگ، الگو، طراحی سقف و نور آسانسور، خود را نشان خواهد داد. پیشنهاد ما این است که یک طرح کلی از کابین خود انتخاب کنید تا کار خود را ساده تر سازید. به عنوان مثال نمونه های کلاسیک، مینیمالیستی یا به روز و جسورانه می تواند راهنمای عالی برای انتخاب شما باشد.

  • کابین های چوبی: در میان انواع مختلف طراحی ها، همیشه نمونه های سنتی قابل توجه بوده اند. کابین هایی که با استفاده از چوب دیزاین شده اند، ظاهری کلاسیک را به ساختمان یا خانه شما عرضه می کنند. برای ساختن این پانل ها از تخته ها، خرده چوب های ضد حریق یا زیر لایه های پی دی اف استفاده می کنند تا دوام و عملکرد بهتری داشته باشند. به هر حال باید توجه داشته باشید که نمونه های چوبی خیلی سریع آسیب می بینند و ممکن است در گذر زمان ظاهری ناخوشایند پیدا کنند.

طراحی کابین آسانسور

  • کابین های فولادی: این کابین ها بسیار با دوام هستند و گاهی اوقات با لایه ای از پلاستیک پوشانده می شوند تا ظاهری بهتر را به شما عرضه کنند. اگر خانه شما در مناطق مرطوب و در مجاور آب است، نمونه های فولادی بهتر از مدل های چوبی هستند.

طراحی کابین آسانسور

  1. محدودیت وزنی

وزنی که هر آسانسوری می تواند تحمل کند به عوامل متفاوتی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عوامل، مقاومت کابین آسانسور است که با توجه به ظرفیتی که می خواهید، می توانید آن را انتخاب کنید و نصب کابین آسانسور خود را شروع کنید.

 

چگونه کابین آسانسور را نصب کنیم؟

چگونه کابین آسانسور را نصب کنیم؟

برای شروع کار لازم است موارد زیر را تهیه کنید:

  • مداد
  • متر برای اندازه گیری
  • مته
  • اره مویی
  • پانچ
  • نردبان
  • برس رنگ 2 یا 3 اینچی برای رنگ لاتکس
  • تفنگ درزبندی
  • تفنگ پرچ
  1. در مرحله اول نصب کابین آسانسور، لازم است جعبه خود را دریافت کنید و به لیستی که بر روی آن قرار دارد، دقت کنید. اغلب می توانید نام تمام قطعات موجود درون جعبه را بر روی آن مشاهده کنید. تمام آن ها را از جعبه خارج کنید و سپس از لحاظ کیفیت بررسی کنید و در نهایت با اقلام‌ موجود در لیست خود تطبیق دهید. تا همه چیز برای شروع کار آماده باشد.
  2. در ادامه نصب کابین آسانسور، لازم است اجزای سیستم پنل را آماده کنید. این قسمت شامل موارد زیر است:
  • نوار آلومینیومی “J” شکل
  • قفل پنل
  • چندین پنل کامل با قفل پنل، پوشیده شده با لمینت پلاستیکی، آینه یا فلز تزئینی
  • درپوش پنل

 (تمامی موارد بالا باید با توجه به دیوار مورد نظر شما اندازه گیری شود تا عملکردی بی نظیر به شما عرضه کند.)

  1. در ادامه لازم است به کفپوش آسانسور دقت کنید، اگر قصد تعویض آن را ندارید، می توانید به وسیله یک پوشش محافظ آن را بپوشانید. این کار از آسیب دیدن کف آسانسور جلوگیری خواهد کرد. همچنین اگر قصد نصب یک سقف کاذب جدید را دارید، لازم است قبلی را به طور کامل بردارید.
  2. دو نوار برای گوشه ها خواهید داشت که چسباندن آن ها بسیار مهم است. با استفاده از اره و متر، اندازه آن ها را برای دیوار خود تنظیم کنید. هر گوشه آن ها دو نوار چسب دو طرفه دارد تا به سادگی بر روی دیوار ها چسبانده شوند. برای قسمت های جانبی، داخلی و گوشه ای همان کار را انجام دهید و نوار های صحیح را بچسبانید.
  3. در ادامه نصب کابین آسانسور، نوبت به نصب پنل آلومینیومی J شکل می رسد. قسمت میانی نوار آلومینیومی J شکل را برای دیوار پشتی در نظر بگیرید و آن را علامت گذاری کنید. این علامت را با علامت مرکزی روی دیوار پشتی تراز کنید و استارت را ببندید.
  4. نرده را با استفاده از پیچ های تنظیم شده در حالت عمودی محکم کنید. این فرآیند را برای همه پانل های هندریل تکرار کنید و مطمئن شوید که یک حالت عمودی نصب کرده اید تا عملکرد هندریل ها مختل نشود.
  5. در انتهای کار لازم است به سراغ نصب چراغ ها و سقف بروید. اگر قصد تعویض سقف را ندارید، تنها لازم است پوششی که بر روی آن قرار داده اید را بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *