نصب آسانسور چقدر زمان می برد و چگونه زمان نصب را به حداقل برسانیم

هنگام برنامه ریزی برای نصب یک آسانسور جدید، یکی از اولین سوالاتی که به ذهن خطور می کند این است که نصب آسانسور چقدر زمان می برد ؟ نصب آسانسور، مکانیسم ها و عوامل متعددی را در بر می گیرد که همه این عوامل با هم تعیین می کنند این فرآیند چقدر طول می کشد؛ بنابراین اگرچه هیچ قانون سفت و سختی برای مدت زمان لازم برای نصب آسانسور جدید وجود ندارد؛ اما مواردی هستند که با در نظر گرفتن آن ها می توانید فرآیند نصب را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید.

 

آسانسور چگونه نصب می شود؟

از آنجا که آسانسور به صورت یک تکه نصب نمی شود، مدت زمان نصب را هر یک از اجزای آن تعیین می کنند. کابین آسانسور، سیستم های راهنما، دستگاه بالابر، کنترل ها و سیستم ایمنی باید به طور مستقل نصب شوند. نوع آسانسور جدید نصب شده نیز بر زمان نصب تاثیر می گذارد، به طوری که نصب آسانسور های مسافربری نسبت به آسانسور های  باربری به مدت زمان کمتری نیاز دارد.

 

نصب آسانسور چقدر زمان می برد؟

نصب آسانسور چقدر زمان می برد

در حالت کلی زمانی که به یک آسانسور نگاه می‌کنید، بالا و پایین رفتن و حرکت آن ساده بنظرتان می آید و انگار نصب آن کار چندان مشکلی نیست؛ اما در واقعیت فاکتورهای مختلفی در ساخت یک آسانسور دخیل هستند؛ از ساخت خود آسانسور گرفته تا نوع و نحو نصب آن، به همین دلیل دوره زمانی نصب آسانسور به عوامل کلیدی زیر بستگی دارد:

نصب آسانسور در یک ساختمان جدید در مقایسه با ساختمان موجود

نصب آسانسور چقدر زمان می برد

به طور کلی در پاسخ به این سوال که نصب آسانسور چقدر زمان می برد باید بگوییم نصب می تواند از هفته ها تا ماه ها طول بکشد. در ساختمان های کم طبقه نسبت به ساختمان هایی که تعداد طبقات بیشتری دارند، مدت زمان نصب کمتر خواهد بود. علاوه بر تعداد طبقات، عوامل دیگری نیز بر جدول زمان بندی تاثیرگذار هستند.

اگر آسانسور در یک ساختمان جدید نصب شود، چاه و سیستم آسانسور یکی از نخستین موارد تکمیل کننده خواهند بود. اگر آسانسور در یک ساختمان قدیمی یا ساختمان از قبل ساخته شده نصب شود، مدت زمان نصب آسانسور سریع تر خواهد بود. با این حال، هنگام نصب آسانسور در یک ساختمان قدیمی، سازه باید بازرسی شود تا مشخص شود که آیا آسانسور جدید را پشتیبانی می کند یا خیر. انجام هر گونه تعمیرات سازه ای لازم می تواند زمان آماده سازی آسانسور را برای استفاده طولانی تر کند.

فرآیند نصب

نصب آسانسور چقدر زمان می برد

اگر آسانسور در ساختمانی نصب شود که قبلا آسانسور نداشته است، باید یک گودال بتنی ایجاد شود که این روند در پاسخ سوال نصب آسانسور چقدر زمان می برد تاثیرگذار است و یقینا مدت زمان را طولانی تر خواهد کرد. اگر در حال تعویض آسانسور در ساختمان هستید، این روند کمی کوتاه تر خواهد بود؛ زیرا گودال در حال حاضر وجود دارد.

اجزای مختلف آسانسور

اجزای مختلف آسانسور

ساخت آسانسور از اجزای مجزا تا چیدمان و اجرای آن یک فرآیند دقیق است. آنقدر دقیق که با دقت اندازه اینچ دکمه های تماس از هم فاصله دارند! اگر مشکلی در کابین وجود نداشته باشد، آسانسور می تواند به راحتی و روان عمل کند. اجزای ابتدایی و اولیه آسانسور شامل موارد زیر می شوند:

  • کابین آسانسور
  • سیستم های هدایت ریلی
  • دستگاه بالابر
  • کنترل ها
  • سیستم های ایمنی

در انواع آسانسورهای مورد استفاده، همه از این اجزای اصلی استفاده می کنند. فراتر از این ها، بخش های جداگانه زیاد دیگری نیز در آرایش آسانسور وجود دارد. آسانسور های مسافربری معمولا کوچک هستند، در حالی که آسانسورهای بسیار حجیم تر مانند آسانسور های باری بزرگ تر و عریض تر هستند و برای مصارف سنگین طراحی شده ‌اند. (و به همین دلیل ممکن است نصب آن ها زمان بیشتری ببرد.)

ایمنی نصب آسانسور

یکی از مهم ترین جنبه های نصب آسانسور مبحث ایمنی است. قبل از استفاده از آسانسور باید اقدامات ایمنی از جمله تهیه آشکارسازهای دود، کپسول های آتش نشانی و آب پاش های آتش نشانی انجام شود. تلفنی که به خط دیگری در ساختمان یا به طور مستقیم به اورژانس متصل می شود نیز باید نصب شود.

بهترین زمان برای خرید آسانسور

وقتی صحبت از آسانسور می شود، همه کارها از چاه شروع شده و به سمت بالا پیش می رود. از آنجایی که آسانسور ها قبل از نصب نیاز به برنامه ریزی و طراحی زیادی دارند، قرار دادن آسانسور در خانه نباید یک فکر خودسرانه باشد.

اگر آسانسور را از ابتدا در نقشه های ساختمان بگنجانید، به راحتی می توانید بهترین مکان را برای آن در نظر بگیرید؛ زیرا هر آسانسوری به یک گودال با ابعاد خاص نیاز دارد. اگر در حین ساخت خانه جدید قصد اضافه کردن آسانسور را داشته باشید، در واقع از بسیاری از هزینه های غیرضروری جلوگیری کرده اید؛ بنابراین به عقیده ما بهترین زمان برای خرید آسانسور و افزودن آن به خانه، هنگام ساخت و ساز جدید است تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود. علاوه بر این، آسانسور های کابلی معمولا هزینه کمتری نسبت به آسانسور های هیدرولیک دارند و همین امر باعث شده است آن ها انتخاب بهتری برای ساخت و سازهای جدید باشند.

 

فرآیند های پس از نصب آسانسور

فرآیند های پس از نصب آسانسور

پس از اتمام ساخت و نصب، آسانسور جدید باید مورد آزمایش و بازرسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که با تمامی کد ها و استاندارد های محلی مطابقت دارد. هنگام نصب آسانسور برخی از مشکلات پیش بینی نشده می توانند فرآیند نصب را به تاخیر بیندازند. برنامه ریزی دقیق و آگاهانه، همراه با کار با تیم حرفه ای نصب آسانسور، می تواند این اطمینان را حاصل کند که آسانسور شما در اسرع وقت و با خیال راحت نصب شده و آماده استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *