آشنایی با نحوه تعمیر آرام بند آسانسور

در مورد نحوه تعمیر آرام بند آسانسور، باید بدانیم که این قطعه هیدرولیکی چیست و چه کاربردی در آسانسور دارد. آرام بند که به عنوان دیکتاتور آسانسور نیز شناخته می شود، یک قطعه هیدرولیکی کوچک می باشد که در قسمت بالایی درب آسانسور خانه شما به راحتی نصب می گردد تا از هر گونه شتاب و صدا در برابر بسته شدن درب آسانسور شما جلوگیری کند و با این کار موجب آرامش شما و عدم آسیب رساندن به قطعات دیگر آسانسور شود.

برای داشتن اطلاعات کافی درباره نحوه تعمیر آرام بند آسانسور، باید بدانید زمانی که این قطعه بر روی آسانسور نصب می شود، شتاب دادن به درب آسانسور تقریبا غیر ممکن است. آرام بند ها قطعاتی کوچک و در عین حال پیچیده و ضروری هستند که داخل کشور به راحتی تولید می شوند و هیچ نیازی به آرام بند یا دیکتاتور های وارد شده از کشور های دیگر جهت نصب بر روی آسانسور نیست.

 آرام بند آسانسور

نحوه نصب آرام بند آسانسور

  • به آرامی آرام بند را از جعبه خارج کنید و سالم بودن تمامی قطعات را چک کنید.
  • هنگام نصب آن، به پیچ هایی با سایز M9 احتیاج دارید تا با مشکل جدی برخورد نکنید.
  • پیچ های ذکر شده را با تمام قدرت محکم کنید و با حرکت دادن دسته شماره ۱ کنترل قطعه را در دست بگیرید.
  • اگر می خواهید سرعت آن را کم تر کنید، تنها باید با یک آچار شماره ۸ پیستون آرام بند خود را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و برای افزایش سرعت آن، همان عملیات سابق را بر عکس حرکت عقربه های ساعت به انجام برسانید.
  • و در نهایت محکم بودن تمامی پیچ ها را حتما چک کنید تا مشکلی برای آرام بند و آسانسور شما پیش نیاید. برای جلوگیری از خرابی و تعمیر آرام بند، بهتر است به صورت ماهیانه چک شود، روغن آن بررسی و از برخورد هر ماده شیمیایی مانند رنگ به آن جلوگیری شود.

نحوه نصب آرام بند آسانسور

مواردی که هنگام تعمیر آرام بند باید به آن ها توجه کنید

1) انتخاب جنس مناسب جهت خرید آرام بند آسانسور: جهت بررسی نحوه تعمیر آرام بند آسانسور، باید از ابتدای کار مدل مناسب و قابل تعمیر آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال نمونه هایی که کشور سازنده آن ها چین می باشد، تقریبا غیر قابل تعمیر هستند و می توان آن ها را یک بار مصرف تلقی کرد. اما اگر آرام بند شما داخلی باشد به داشتن ضمانت و گارانتی آرام بند دقت کنید، در نحوه تعمیر آرام بند آسانسور شما ممکن است بتوان راهی مناسب جهت جایگزین کردن یا رفع مشکلاتش پیدا کرد.

نحوه تعمیر آرام بند آسانسور

2) علت خرابی آرام بند (روغن آرام بند): آیا تا به حال دقت کرده اید که در فصل تابستان درب آسانسور شما بسیار شل شده و بدون لمس، باز و بسته می شود؟ یا هنگام فصل زمستان بسیار سخت شده و باید فشار زیادی جهت باز و بسته کردنش اعمال کنید؟ همه این اتفاقات به دلیل روغن موجود در آرام بند درب آسانسور شما می باشد که با سرما و گرما، تعییر حالت می دهد. جهت جلوگیری از این مشکل، لازم است نحوه تعمیر آرام بند آسانسور را بدانید که یکی از این روش ها تعویض روغن به صورت پیاپی و سرویس مرتب آسانسور ساختمان شما می باشد.

3) علت آسیب و مشکل آرام بند چیست ( پیچ آرام بند): جهت کسب اطلاعات درباره نحوه تعمیر آرام بند آسانسور، لازم است بدانید که اغلب آرام بند ها بعد از مدتی دچار کم کاری یا به عبارتی شل شدن پیچ می شوند، این اتفاق زمانی رخ می دهد که آرام بند شما توانایی سابق را در حفظ درب آسانسور از داشتن شتاب بالا نداشته باشد که در این صورت تعمیر آن چندان سخت نیست و تنها باید با یک فرد حرفه ای تماس حاصل کنید تا مشکل شما برطرف شود.

 

علت تعمیر آرام بند آسانسور

علت تعمیر آرام بند آسانسور

آرام بند یکی از قطعات بسیار مهم در نصب آسانسور می باشد و وجود هر گونه خرابی در این قطعه می تواند رفت و آمد شما از طریق آسانسور را به خطر بیندازد و یا با ایجاد صدا های مزاحم موجب آزار و اذیت شما و همسایگان ساختمانتان شود. به همین دلیل است که توصیه می شود از نحوه تعمیر آرام بند آسانسور، آگاهی کامل را داشته باشید و همانطور که می گویند، پیش گیری بهتر از درمان است، حتما به صورت مرتب آسانسور خود را سرویس کنید تا به این قطعه و قطعات مهم دیگر آسانسور آسیب جدی و غیر قابل جبرانی وارد نشود و مجبور به تعویض یا تعمیر آن ها نشوید.

آیا می شود آرام بند آسانسور را تعمیر کرد

جهت اطلاع از نحوه تعمیر آرام بند آسانسور، لازم است بدانید که بخش بسیار کمی از مشکلات آرام بند قابل حل می باشد و در کل باید بدانید که تعمیر آرام بند ها امری بسیار نادر است و در صورت خرابی توصیه می شود که آن را تعویض کنید، زیرا هیچ تضمینی جهت کارکرد مجدد آن وجود ندارد.

علت تعمیر آرام بند آسانسور

کلام آخر

امیدواریم با مطالب بالا به نحوه تعمیر آرام بند پی برده باشید و در صورت نیاز، با فرد متخصص این کار تماس حاصل کرده و مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که هر شخصی در این کار حرفه ای نیست و توانایی دادن مشاوره صحیح به شما را ندارد، زیرا این قطعه بسیار حساس است و اغلب آرام بند ها قابل تعمیر نیستند. بجز قسمت کوچکی از آن ها مانند تعویض روغن و شل شدن پیچ آن ها، بقیه مشکلات غیر قابل تعمیر می باشد و باید آرام بند را به طور کامل تعویض کنید تا مشکلی برای کارآیی آسانسورتان پیش نیاید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *