مزایای آسانسور روملس چیست؟

در مقاله بررسی مزایای آسانسور روملس، لازم به ذکر است تکنولوژی با سرعت باورنکردنی در حال پیشرفت است تا مزایای بیش تری را در اختیار مردم عصر جدید قرار دهد. یکی از این مزایا، جا به جایی آسان و مطمئن تر انسان ها در میان طبقات مختلف ساختمان، با استفاده از آسانسور ها می باشد. با به وجود آمدن انواع مختلف آسانسور و بهبود یافتن عملکرد آن ها، انسان ها به پیشرفت های بی نظیری دست یافتند.

یکی از این پیشرفت ها آسانسور های روملس می باشند که بر خلاف نمونه های هیدرولیک قدیمی که به سیم پیچی های پیچیده و یک موتورخانه بسیار بزرگ نیاز داشتند، اما نمونه های روملس، فضایی را در منزل شما اشغال نخواهند کرد. این آسانسور ها علاوه بر فضای کم تری که اشغال می کند، مزایای بسیار زیاد دیگری نیز ارائه خواهد داد. به همین دلیل، در ادامه مطلب مزایای آسانسور روملس را به طور دقیق برایتان بررسی خواهیم کرد. تا هنگام انتخاب آسانسور مورد نظر خود گمراه نشوید.

  1. فضای کم تر

فضای کم تر

همانطور که از نام این مدل می توان فهمید، یکی از مهم ترین و محبوب ترین مزایای آسانسور روملس، عدم نیاز به موتور خانه می باشد. زیرا در این صورت می توانید از آن فضا استفاده مفید تری کرده و یا اصلا در معماری خانه خود قرار ندهید تا کار طراح و معمار منزل شما ساده تر گردد. یک موتور خانه معمولی حدود 2.5 متر مربع مساحت دارد و فضای بسیار زیادی را در منزل شما اشغال خواهد کرد. علاوه بر آن، مایعات و روغن هایی که در این آن جریان دارند، ممکن است بوی ناخوشایندی را در منزل شما پخش کنند که زندگی را برایتان دشوار تر سازد. تنها راه از بین بردن این رایحه های ناخوشایند، استفاده از آسانسور های روملس است.

  1. مقرون به صرفه

یکی دیگر از مزایای آسانسور روملس، هزینه مقرون به صرفه آن است. آسانسور های روملس، هیچ نیازی به موتور خانه ندارند. در نتیجه هزینه بازسازی منزل شما بسیار کم تر خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که اگر منزل شما هنوز ساخته نشده است، با توجه به مزایای آسانسور روملس، طراحی و ساخت آن نیز ساده تر خواهد بود. کار معمار ساده تر شده و خانه شما را زیبا تر طراحی خواهد کرد.

همچنین هنگام ساخت آن، مصالح کم تری مورد نیاز می باشد، زیرا ساخت یک اتاق از منزل شما حذف شده و هزینه آن را می توانید صرف کار های مهم تری کنید. علاوه بر مزایای بالا لازم به ذکر است، آسانسور های سنتی اغلب به یک شلنگ نیاز دارند که باید از بالای موتور خانه عبور کرده و به بالابر متصل شود. اگر طراحی ساختمان طوری باشد که موتورخانه از بالابر فاصله زیادی داشته باشد، شما به یک موتور و تجهیزات از راه دور نیاز دارید که هزینه های بسیار هنگفتی را می طلبد. همچنین خطر نشت این شلنگ، همیشه شما را درگیر خواهد کرد.

مقرون به صرفه

  1. صرفه جوبی در زمان

انتخاب، نصب و راه اندازی آسانسور ها پروسه ای کاملا پیچیده و زمان بر می باشد، اما با بهره بردن از مزایای آسانسور روملس، می توانید یک مرحله بسیار پر اهمیت و وقت گیر را (طراحی و ساخت موتورخانه) از برنامه های خود حذف کرده و خیلی سریع تر از آسانسور خود استفاده کنید.

  1. کاهش تعمیرات

کاهش تعمیرات

آسانسور ها برای آسان سازی زندگی شما طراحی و ساخته شده اند. نمونه هایی که فاقد موتور خانه هستند، به تعمیراتی که مرتبط با این قسمت هستند، احتیاجی نداشته و در نتیجه یک جا به جایی عالی، مطمئن، لذت بخش و بدون نویز را به مسافران ارائه خواهد داد.

  1. عدم استفاده از روغن هیدرولیک

دوست داران محیط زیست، از اثرات مخرب روغن هیدرولیک بر روی کره زمین آگاهی دارند. یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین مزایای آسانسور روملس، این است که از روغن هیدرولیک استفاده نکرده و به حفظ و ماندگاری محیط زیست کمک شایانی می کند. همچنین مسئله ای که بسیاری از افراد را نگران می کند، امکان نشت روغن هیدرولیک است که نه تنها موجب آلودگی فضا و بوی بد می شود، بلکه ممکن است جان مسافران را نیز به خطر بیندازد. با تهیه یک آسانسور روملس، از تمامی خطرات بالا در امان باشید.

مزایای آسانسور روملس

  1. کاهش مصرف انرژی

در ادامه بررسی مزایای آسانسور روملس، لازم به ذکر است، یکی از بزرگ ترین نگرانی های جوامع امروزی، هزینه هایی است که برای مصرف انرژی پرداخت می کنند. آسانسور های روملس، انرژی کم تری نسبت به نمونه های هیدرولیک و معمولی مصرف می کنند، در نتیجه هزینه های شما را نیز به طور چشم گیری کاهش می دهند. به طور دقیق تر، آسانسور های روملس، حدود ۵۰ درصد انرژی کم تری نسبت به نمونه های معمولی و سنتی مصرف کرده تا با این کار هم هزینه های شما را کاهش دهد و هم به نسل آینده جهت تامین انرژی، یاری برساند.

مزایای آسانسور روملس

  1. ایمنی و دوام بالا

هنگامی که این آسانسور ها به بازار ارائه شدند، یکی از اصلی ترین نگرانی هایی که وجود داشت، ایمنی و دوام‌ آن ها بود‌. اما با گذشت زمان، مزایای آسانسور روملس خود را به همه جوامع نشان داد و امروزه جزو قابل اعتماد ترین و ایمن ترین آسانسور ها جهت استفاده روزانه محسوب می شوند. همچنین جایگزین مناسبی برای نمونه های سنتی هستند.

امروزه به دلیل مزایای آسانسور روملس، افراد بسیار زیادی طرفدار این نوع آسانسور ها هستند. اغلب مردم با انتخاب آسانسوری رویکرد پایدار، تلاش می کنند تا به محیط زیست و نسل آینده خود کمک کنند و تعدادی دیگر نیز به دلیل هزینه کم تر و عملکرد بهتر این مدل، به سراغ آن می روند. تقریبا دو سوم آسانسور هایی که در بازار وجود دارند، از این مدل هستند که جایگزینی بسیار مطمئن، منحصر به فرد و با دوام بالا برای آسانسور های معمولی و سنتی که برای کار کردن، به موتور خانه نیاز دارند، می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *