قیمت خرید و نصب آسانسور

امروزه آسانسور ها جزو بخش مهمی از ساختن یک ساختمان هستند، زیرا با بلند شدن ساختمان ها و افزایش تعداد طبقات آن، طی کردن طبقات با پای پیاده تقریبا غیر ممکن است. اغلب قیمت خرید و نصب آسانسور کمی گران است، اما با وجود تنوع متفاوتی که در قطعات آسانسور، جنس و ساختار آن ها وجود دارد، قیمت خرید و نصب آسانسور می تواند بسیار متغیر و گاهی اوقات نیز مقرون به صرفه باشد. هیچ گاه ممکن نیست که یک قیمت مشخص و دقیق را به شما ارائه دهیم. در ادامه مطلب عواملی را که بر روی قیمت خرید و نصب آسانسور تاثیر گذار هستند، بررسی خواهیم کرد.

 

1) انواع مختلف درایو آسانسور

اغلب در ساخت یک آسانسور نیاز به یک سیستم محرک است که این سیستم را با اصطلاح درایو آسانسور می شناسیم. درایو ها معمولا در سه نوع اصلی ارائه می شوند.

  1. درایو وزنه تعادل دنده ای
  2. درایو سیم پیچ
  3. درایو هیدرولیک

با توجه به باقی اجزای آسانسور بهترین درایو را انتخاب و استفاده می کنند. انتخاب انواع متفاوت درایو ها و سیستم های متحرک اغلب بر روی قیمت آسانسور تاثیر چندانی ندارند و تنها دارای تاثیرات خیلی جزئی هستند.

2) تعداد توقف ها

آسانسور هایی که برای منازل استفاده می شوند اغلب بین ۲ تا ۶ توقف را در طول ساختمان برای شما ممکن می سازند، اما هرچه تعداد این توقف ها در طبقات متفاوت افزایش یابد، قیمت خرید و نصب آسانسور نیز بیش تر خواهد شد.

3) مسافت طی شده

هرچه ساختمان شما بلند تر باشد و دارای تعداد طبقات بیش تری باشد، هزینه نصب آسانسور بالا تر می رود، گاهی اوقات ممکن است که تعداد توقف های یک آسانسور بسیار محدود باشد، اما در عین حال مسافتی که باید برای هر توقف طی کند، بیش تر باشد. در این صورت به دلیل مسافت زیاد، قیمت خرید و نصب آسانسور بیش تر خواهد بود.

4) ساختار و پیکربندی آسانسور

اتاقک آسانسور شما می تواند تنها یک درب داشته باشد یا با طراحی متفاوت، دارای ۲ یا ۳ درب در مجاور یا مقابل یکدیگر باشد. در صورت استفاده از تعداد بالاتر درب ها، قیمت خرید و نصب آسانسور نیز بالا تر می رود. علاوه بر تعداد، نوع و جنس درب ها نیز بسیار اهمیت دارد. در ادامه چند نمونه را برایتان شرح می دهیم.

  • درب های کشویی که اغلب آسانسور های خانگی دارای این مدل هستند. جنس ماده استفاده شده (پانل و فلز) نیز در ساختار این درب ها بسیار اثر گذار است.
  • درب های خودکار که به صورت تمام اتوماتیک کار می کنند.
  • درب های آکاردئونی که ویژگی های خاص خودشان را دارند.

 با توجه به نیازتان یک مورد را انتخاب کنید و تاثیر هزینه آن را بر روی قیمت خرید و نصب آسانسور بررسی کنید.

قیمت خرید و نصب آسانسور

5) ساختار و جنس داخل کابین آسانسور

یکی از عوامل اثر گذار بر روی قیمت خرید و نصب آسانسور جنس کابین داخلی آن است که به دلیل حجم زیاد و انواع مختلف موجود و در دسترس می تواند به شما در حدس قیمت مورد نظر خود کمک کند. متریال هایی که اغلب در داخل کابین آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند، ملامینه، روکش چوب، شیشه، آینه، تزئینات کار شده و پانل های برجسته هستند که هر کدام از قیمت خاصی برخوردارند و با تغییر آن ها قیمت نیز تغییر می کند.

6) سایز کابین آسانسور

سایز آسانسور شما جزو عواملی محسوب می شود که به طور کامل مستقیم بر روی قیمت خرید و نصب آسانسور تاثیر می گذارد. اغلب آسانسور های خانگی با عرض و طول نهایتا ۱۶۰ در ۱۹۰ سانتی متر ساخته می شوند و هر چه تعداد نفرات خواسته شده کم تر باشد، اندازه آسانسور نیز کاهش می یابد و قیمت آن نیز کم تر می شود. گاهی اوقات نیز برای داخل خانه خود آسانسور می خواهید که در این صورت آسانسور های پنوماتیک را به شما پیشنهاد می دهیم. آن ها کوچک هستند و تنها فضای قرار گیری یک نفر را برای شما مهیا می سازند. با توجه به اندازه و سایز کابین، کاملا مقرون به صرفه نیز هستند.

7) آسانسور های اتوماتیک

هر چه آسانسور شما هوشمند تر عمل کند، هزینه خرید و نصب آن نیز بالا تر می رود. منظور از کارکرد هوشمند، درب های اتوماتیک و بسیاری از سیستم ها و قطعات اتوماتیک داخلی است.

8) نوع آسانسور نصب شده

برای نصب آسانسور اغلب کلمات هیدرولیک و کششی را شنیده اید که هر کدام ارزش خاص خود و قیمت مشخص شده خود را دارند. آسانسور های هیدرولیک معمولا مقرون به صرفه تر از انواع کششی هستند و برای ساختمان های مسکونی، به دلیل تعداد محدود طبقات مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل قیمت بالای انواع کششی، قطعات استفاده شده در آن است. شما می توانید شاهد ۶۰ قطعه مختلف در آسانسور کششی باشید که نصب همه قطعات و جای گیری درست آن ها بسیار زمانبر و هزینه بر است.

9) هزینه سرویس ماهیانه آسانسور

هنگام برآورد و محاسبه قیمت خرید و نصب آسانسور، لازم است هزینه های جانبی را نیز مد نظر بگیرید. هر آسانسوری برای کارکرد بهتر نیاز به سرویس منظم به صورت ماهیانه دارد که خود از هزینه کاملا جداگانه ای برخوردار است. این هزینه به نصاب و فرد سرویس کننده بستگی دارد. اغلب با توجه به مدل و نوع آسانسور و تعرفه کلی که برای همه نصابان صورت می گیرد، محاسبه می شود.

سرویس ماهیانه آسانسور

قیمت نصب و خرید آسانسور ها با گذر زمان افزایش می یابد، اما با توجه به این که آسانسور ها جزو اقلام اصلی هر ساختمانی محسوب می شوند و همچنین موجب بالا رفتن قیمت و افزایش ارزش ساختمان شما نیز می شوند، می توان گفت هزینه ای که برایش کنار می گذارید را دور نمی ریزید بلکه طور دیگری آن هزینه برایتان جبران خواهد شد. با این حال با تغییر موارد ذکر شده در بالا می توانید قیمت آن را با توجه به نیاز خود بررسی و حساب کنید. هر چه زود تر اقدام کنید، از قیمت بهتری برخوردار خواهید شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *