دکور کابین آسانسور

این روز ها اغلب خانه های ویلایی و تک واحده با ساختمان های بلند و مرتفع جایگزین شده اند. در راستای این اتفاق، صنعت آسانسور سازی نیز گسترش پیدا کرده است‌. یکی از مواردی که هنگام نصب آسانسور بسیار اهمیت دارد، دکور کابین آسانسور است. زیرا هنگام ورود مهمان ها و حرکت به سمت خانه شما، اولین مکانی که با آن مواجه خواهند شد، کابین آسانسور است. علاوه بر آن یک دکور کابین آسانسور خوشایند می تواند ارزش ملک شما را چندین برابر بیش تر از سابق جلوه دهد تا در هنگام فروش آن، کار ساده تری را در پیش داشته باشید. در ادامه مطلب قصد داریم چندین عامل مهم و پر اهمیت را برای داشتن دکوری لوکس تر برای شما بررسی کنیم.

 

نور پردازی سقف

یکی از ویژگی هایی که تاثیر مستقیم بر روی دکور کابین آسانسور دارد، نور پردازی و لامپ هایی می باشد که در ساختار کابین مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه چند مورد از مواردی که هنگام نور پردازی لازم است به آن ها توجه کنید را برایتان بررسی خواهیم کرد.

گرما: از آن جایی که کابین آسانسور، فضایی نسبتا کوچک را در اختیار شما قرار می دهد، در نتیجه لازم است تا لامپ هایی با گرمای کم تر در دکور کابین آسانسور استفاده کنید. به عنوان مثال لامپ های LED نور بیش تری را نسبت به گرما تولید کرده و کارآیی فراوانی نیز دارند.

رنگ نور: برخی از افراد به دنبال رنگ های سفید می روند تا فضای کابین را بزرگ تر نشان دهند، اما نور های به شدت سفید یا آبی ممکن است برای چشم ضرر داشته و همچنین نور های زرد رنگ، به راحتی فضای کابین را کثیف و نا خوشایند جلوه می دهند.

مصرف انرژی: علاوه بر زیبایی، در شرایط کنونی و هزینه های بسیار زیاد، لازم است به مقدار مصرف انرژی لامپ ها نیز توجه کنید. در میان لامپ های موجود، نمونه های LED کم تر از مدل های دیگر انرژی مصرف کرده و در هزینه های شما صرفه جویی خواهند کرد.

نور پردازی سقف

استفاده از آینه ها

یکی دیگر از عواملی که بر روی دکور کابین آسانسور شما تاثیر مستقیم دارد، استفاده از آینه ها به جای دیوار های فلزی و طوسی رنگ است. استفاده از آینه های شفاف مزایای زیر را به شما ارائه خواهد داد.

زیبایی: تصور کنید، در فضایی حضور دارید که اطراف شما آینه های زیبا قرار دارد. ظاهر لوکسی که این آینه ها به دکور کابین آسانسور می بخشند، به هیچ عنوان با دیوار های فلزی قابل مقایسه نیست.

مقابله با ترس: بسیاری از افراد با ترس های مختلفی نسبت به استفاده از آسانسور زندگی می کنند. اغلب آن ها احساس خفگی پیدا کرده و دیوار ها را عامل اصلی این احساس می دانند. با استفاده از آینه ها به جای دیوار های فلزی، می توانید این ترس را برای آن ها به حداقل رسانده و موجب سرگرم شدن مسافرین تا رسیدن به مقصد شوید. همچنین کسانی که به ظاهر خود اهمیت می دهند، وجود آینه ها در کابین آسانسور ضروری می دانند.

استفاده از آینه ها

استفاده از چوب

می توانید با استفاده از چوب در دکور کابین آسانسور، فضایی مدرن و کلاسیک به وجود بیاورید. اما جهت استفاده از چوب به جای فلز های ضد زنگ، لازم است به چند سوال پر تکرار پاسخ دهید.

آیا پانل ها و سقف های چوبی برا آسانسور شما‌ مناسب هستند؟ در پاسخ به این سوال، لازم است بدانید که پانل ها و سقف های چوبی برای آسانسور های باربری چندان مناسب نیستند، زیرا هنگام جا به جایی بار های بزرگ و سنگین، ممکن است چوب های اطراف آسیب دیده و حتی ظاهر بسیار زشت و ناخوشایندی را در دکور کابین آسانسور ایجاد کند. اما اگر آسانسور شما برای جا به جایی مسافر نصب شده است، به راحتی می توانید از زیبایی چوب در دکور کابین استفاده کنید.

آیا نگه داری از پانل ها و سقف های چوبی دشوار است؟ اگر به طور مرتب و مداوم به آن ها رسیدگی کنید، عمر طولانی خواهند داشت و همچنین ظاهری بی نظیر برای کابین آسانسور و ساختمان شما ایجاد خواهند کرد تا مسافران داخل یک فضای مدرن و کلاسیک، احساس آرامش بیش تری داشته باشند، اما اگر به آن ها رسیدگی نشود ممکن است بر خلاف تصورات، چهره نا خوشایندی را به دکور کابین آسانسور مورد نظر شما ببخشند.

 

استفادهاستفاده از چوب از نرده ها داخل کابین آسانسور

یکی از وسایلی که در ایجاد امنیت و ظاهر زیبای کابین آسانسور شما تاثیرگذار می باشد، استفاده از نرده ها است. این نرده ها می توانند مزایای بی نظیری را به شما ارائه دهند.

زیبایی: جنس این نرده ها اغلب از فولاد ضد زنگ یا فلز های سبک است تا ظاهری زیبا را در کنار عملکردی فوق العاده به شما ارائه دهند. همچنین بسیاری از افراد نرده های چوبی را نسبت به نمونه های فلزی ترجیح می دهند تا ظاهری کلاسیک تر برای کابین آسانسور خود ایجاد کنند.

امنیت: از آن جایی که گروه های سنی متفاوتی از آسانسور استفاده می کنند، به همین دلیل است که امنیت بالا نیز در کنار زیبایی بسیار اهمیت دارد. افراد سالمند، کودکان خرد سال و حتی معمولین، می توانند با استفاده از این میله ها تعادل خود را حفظ کنند تا آسیبی به آن ها نرسد.

از نرده ها داخل کابین آسانسور

استفاده از مواد با کیفیت بالا

برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند، کابین آسانسور خود را با هزینه ای مناسب دکور کنند، به همین دلیل اغلب به دنبال لوازم‌ و ابزارآلات ارزان قیمت می روند. توصیه ما این است‌ که از همان ابتدا لوازمی با کیفیت تهیه کنید تا هم به طور مداوم نیازی به تعویض یا تعمیرشان نداشته باشید و هم به زیبایی دکور کابین آسانسور خود بیش تر اهمیت دهید. زیرا کیفیت بالا، نیمی از زیبایی را تشکیل می دهد.

در نهایت لازم به ذکر است که کابین آسانسور اولین مکانی است که هر فرد با آن ‌مواجه شده و تا رسیدن به مقصد، وقت خود را داخلش سپری می کند. هر چه فضا و دکور کابین زیبا تر باشد، مسافران زمان دلنشین تری را تجربه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *