لزوم و اهمیت تعمیر و نگهداری آسانسور توسط متخصص

امروزه کمتر خانه های تک واحدی و ویلایی به چشم می خورد و بیشتر مناطق شهری از آپارتمان های سر به فلک کشیده پوشیده شده است. یک آپارتمان برای جلب رضایت ساکنان خود باید ویژگی های بسیاری داشته باشد، ولی مهم ترین بخش هر آپارتمان مدرن آسانسور آن است. بالابرها و آسانسورها زندگی مردم را در این ساختمان های چند طبقه راحت تر کرده. نبود و خرابی آنها می تواند زندگی ساکنان آپارتمان را با چالش روبرو کند. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل و خرابی آسانسور لازم است بعد از نصب این وسیله کاربردی، به صورت دوره ای و ماهانه، سلامتی و کارایی آن توسط افراد متخصص مورد ارزیابی قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم به سوالات شما در زمینه برنامه های تعمیر و نگهداری آسانسور پاسخ دهیم و اهمیت این کار را با شما بررسی کنیم.

چرا به برنامه تعمیر و سرویس آسانسور احتیاج داریم؟

مدت زمانی که ساکنان هر ساختمان در هر روز برای رفت و آمد در یک فضای مسکونی یا اداری صرف می کنند شاید در مجموع به 10 دقیقه هم نرسد. اما اگر معطل شوند یا هر روز با یک مشکل جدید در آسانسور مواجه شوند، مطمئنا آزرده و کلافه خواهند شد. از طرفی اگر مدیر یک ساختمان برای آسانسور برنامه چک کردن و نگهداری اصولی و منظمی نداشته باشد، ساکنین مجبور به پرداخت هزینه تعمیرات جدی خواهند شد. نگهداری آسانسور و تعمیرات جزئی دوره ای بر طول عمر مفید آن بسیار موثر است و از تعمریات پرهزینه اساسی جلوگیری می کند.

داشتن یک برنامه اصولی برای تعمیر و نگهداری آسانسور، می تواند خطرات احتمالی را برای ساکنان آپارتمان به حداقل برساند. شما می توانید با داشتن یک روتین منظم و کامل برای بررسی و چک آسانسور ساختمان، بر حفظ کیفیت و طول عمر محصول موثر باشید. از جهت رضایت ساکنین را فراهم کنید. چند دقیقه معطلی شاید مساله بزرگی برای همه به نظر نرسد. اما در مجموع ممکن است برای افراد حاضر در مجموعه تجربه ناخوشایندی ایجاد کند و باعث اتلاف وقت بشود.

کارآیی برنامه تعمیر و نگهداری آسانسور چیست؟

کارآیی برنامه تعمیر و نگهداری آسانسور چیست؟

یک برنامه اصولی برای نگهداری آسانسور به شما این اطمینان را می دهد که :

  • آسانسور شما به درستی، مطابق با کدهای تعریف شده و قابل اجرا عمل می کند.
  • برای بازرسی های مختلف و گرفتن مجوزها مشکلی به وجود نمی آید.
  • ایمنی و سلامتی استفاده کنندگان خود را تضمین می کند.
  • مانع هزینه های تعمیر اضافی و تعویض قطعات سنگین تجهیزات آسانسور می شود.

قرارداد تعمیرات آسانسور چیست؟

تعمیرات جزئی گاهی ممکن است پیش بیاید و هدف از برنامه های منظم نگهداری و چک کردن، جلوگیری از نیاز به تعمیرات اساسی و پرهزینه است. معمولاً قراردادهای تعمیر و نگهداری آسانسور در دو سطح تنظیم می‌شود.

  • تعمیر و نگهداری کامل: یک برنامه تعمیر و نگهداری کامل برنامه‌ای است که در آن شرکت طرف قرارداد، به ‌صورت ماهانه آسانسور را بررسی کرده و ایرادات وارده را برطرف می‌کند. همچنین در بین دو بررسی درصورتی‌ که آسانسور مشکلی پیدا کند، شرکت طرف قرارداد موظف به ارائه خدمات موردنیاز و تعمیر مجدد آسانسور است.

  • بررسی کلی و روغن‌کاری (گریس و روغن): در این نوع از قرارداد تعمیر و نگهداری نیز مانند قرارداد کامل به ‌صورت ماهانه آسانسور بررسی‌ شده و ایرادات آن برطرف می ‌شود. دقت کنید در صورتی ‌که در بین دو دوره مشکلات فنی برای آسانسور پیش آید، شرکت طرف قرارداد وظیفه ‌ای در قبال ارائه خدمات رایگان برای صاحب آسانسور ندارد.

شرکت ‌های مختلفی که در زمینه خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور فعالیت می ‌کنند، در قراردادهای خود خدمات متفاوتی را ارائه می ‌نمایند.

شما برای انتخاب یک برنامه تعمیر و نگهداری با کیفیت و انتخاب شرکت متخصص، باید گزینه‌ های مختلفی را که شرکت ‌های متفاوت ارائه می ‌کنند، با دقت بررسی کرده و بهترین شرکت را انتخاب کنید. این گونه می توانید بیشترین ارزش را در ازای هزینه‌ای که می‌ کنید به دست آورید.

چرا واگذاری تعمیر آسانسور به شرکت‌های حرفه‌ای مهم است؟

چرا واگذاری تعمیر آسانسور به شرکت‌های حرفه‌ای مهم است؟

درصورتی ‌که شما صاحب یک آپارتمان چند طبقه هستید که در آن آسانسور نصب ‌شده است، به‌خوبی می ‌دانید که وجود آسانسور برای انجام کارهای روزانه ساکنین آپارتمان چه اهمیتی دارد. آسانسور هم مانند تمام ماشین ‌آلات ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو شود. از آنجایی ‌که آسانسورها از امکانات ضروری ساختمان هستند، طبیعی است که در صورت بروز مشکل بخواهید آسانسور به ‌سرعت تعمیر شده و دوباره شروع به کار کند. در این مواقع مهم است که بدون کوچک‌ترین مشکل و دردسری تعمیرات موردنیاز آسانسور انجام شود. شما می‌توانید با بستن یک قرارداد باکیفیت تعمیر و نگهداری آسانسور، با یک شرکت حرفه‌ای، به‌راحتی آسانسور خود را با کمترین هزینه تعمیر کنید.

یک متخصص تعمیر آسانسور علاوه بر اینکه می ‌تواند مشکلات آسانسور را به‌ صورت تخصصی برطرف کند و آسانسور را به ‌صورت جامع و کامل تعمیر نماید. همچنین می ‌تواند کارایی آن را نیز به حداکثر برساند.

به خاطر داشته باشید تعمیر و نگهداری آسانسور بسیار تخصصی است و هر کسی از عهده انجام این کار برنمی ‌آید. به‌ عنوان ‌مثال هیچگاه پیش خود فکر نکنید صرفا با یک روغن ‌کاری ماهانه توسط خودتان، آسانسور به ‌درستی کار کرده و هیچ مشکلی برایش به وجود نمی‌ آید. با این کار خود و دیگران را در معرض خطر قرار می ‌دهید. همان‌طور که احتمالاً متوجه شده ‌اید، آسانسورها در عین سادگی،  ماشین ‌آلات بسیار پیچیده‌ای تشکیل شده از قرقره و اجزای الکتریکی هستند. برای تعمیر و نگهداری اسانسورها، نیاز به درک دقیق نحوه عملکرد آن‌ ها و آگاهی کامل از مدل‌ های مختلف آسانسور و تجهیزات مورد استفاده برای تعمیرات، توسط مهندسین خبره و آموزش‌ دیده را دارد.

حتی اگر فکر می ‌کنید مشکلات جزئی را می ‌توان با کمی دست‌کاری حل کرد، در نهایت با این کار خسارت بیشتری وارد می‌ کنید. در نتیجه این تعمیرات هزینه‌ های بیشتری برای شما به همراه داشته و به‌ طور بالقوه خود و دیگران را در معرض خطر قرار می ‌دهید، پس چرا ریسک کنید؟

تعمیر و نگهداری آسانسور، تنها خدماتی نیست که یک شرکت آسانسور می ‌تواند به شما ارائه کند. مهندسین این شرکت‌ ها همچنین مهارت‌هایی برای مدرن سازی مؤثر آسانسور شما دارند. آن‌ها می‌ توانند با جایگزینی اجزای مختلف تشکیل‌ دهنده آسانسور با تجهیزات جدید و ارتقاء سیستم بالابر شما، جان تازه‌ای به آسانسور تزریق کنند و با کمترین هزینه امکانات پیشرفته ‌تری را در اختیار شما قرار دهند.

چگونه می‌توان بهترین شرکت ‌های فعال در برنامه نگهداری آسانسور را پیدا کرد؟

تعمیر و نگهداری آسانسور

انجام خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور و نوسازی مهم است. اما اطمینان از استخدام تیم مناسب نیز به همان اندازه اهمیت دارد. از آنجایی ‌که بعضی از تکنسین ‌ها، خدمات آسانسور جامع‌تری را ارائه می‌ دهند، توجه به نشانه ‌های کیفیت کار و تجهیزات آن‌ ها بسیار مهم است.

برای شروع انتخاب یک شرکت حرفه ‌ای، بهتر است بررسی کنید که پیمانکار آسانسور انتخابی شما مجوزهای لازم و اعتبار انجام این کار را به ‌طور کامل داشته باشد. خوشبختانه طیف وسیعی از سازمان ‌ها وجود دارد که در این زمینه می ‌توانند به شما کمک کنند.

شما هرگز نمی‌ دانید چه زمانی ممکن است آسانسور مشکلی پیدا کند، پس قرارداد بستن با پیمانکاری که می‌ تواند خدمات اضطراری و 24 ساعته را هم ارائه کند، بسیار اهمیت دارد. به ‌طوری ‌که شما مطمئن باشید در صورت لزوم، در هر ساعتی از شبانه ‌روز یک تکنسین حرفه ‌ای را در کنار خود می توانید داشته باشید. همانطور که پیشتر گفته شد منظور از تعمیر، تعمیرات بسیار جزئی و بررسی آسانسور است، تا محصول دچار مشکلات و خرابی های اساسی نشود.

در نهایت، آخرین کاری که می‌ توانید برای انتخاب یک شرکت حرفه‌ای تعمیر و نگهداری آسانسور انجام دهید این است که سوابق حرفه ‌ای و کاری گذشته آن ‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید. تکنسین ‌های آسانسور که به کار خود افتخار می‌ کنند، بسیار خوشحال می‌ شوند سوابق کاری درخشان خود را برای مطالعه بیشتر در اختیار شما قرار دهند. بعد از طی کردن این مراحل شما با اطمینان خاطر می ‌توانید قرارداد خود را با شرکت مربوطه تنظیم کنید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مشاوران ما در سایت akelift می‌ توانند به ‌خوبی شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *