بررسی قیمت آسانسور در سال 1400

بسیاری از افراد در ساختمان های چند طبقه ای زندگی می کنند که فاقد آسانسور هستند یا خانه مسکونی خودشان دارای چندین طبقه است که رفت و آمد با پای پیاده را برای آن ها بسیار دشوار می سازد. به همین دلیل باید برای حل کردن این مشکل تدبیری عاقلانه اندیشه شود. بیش تر مردم سعی می کنند خانه خود را تغییر دهند و به یک خانه یک طبقه ای نقل مکان کنند، اما جا به جایی، خرید یا اجاره خانه جدید هزینه بر است و همچنین دردسر های بسیار زیادی دارد. در این صورت می توانید از آسانسور بهره ببرید. با بررسی قیمت آسانسور در سال 1400 شروع کنید و با یک شرکت مطمئن صحبت کنید تا آسانسوری مناسب با خانه خود پیدا کنید. در ادامه مطلب به بررسی قیمت آسانسور در سال 1400 و نمونه های استاندارد برای خانه و ساختمان های مسکونی خواهیم پرداخت تا خیال شما بابت هزینه آسانسور راحت گردد.

معرفی آسانسور های مسکونی و بررسی قیمت آن ها

در کل ۴ مدل آسانسور داریم که از سیستم های برق خانه های مسکونی جهت تغذیه شدن استفاده می کنند که هر یک دارای ویژگی های خاص خود هستند و برخی از تفاوت ها نیز بسیار جزئی اند. در ادامه مطلب به بررسی قیمت آسانسور در سال 1400 و در رابطه با هر یک از آسانسور های مسکونی خواهیم پرداخت.

1) آسانسور های کابلی

آسانسور های کابلی

منبع تغذیه این مدل آسانسور توسط یک درام که به وسیله کابل پوشانده شده است، تامین می شود. اغلب در ساختمان های تجاری و مسکونی دیده می شوند و در میان نصاب ها شناخته شده هستند. همچنین دارای شفت شیشه ای یا فلزی اند.

  • تغییرات قیمت آسانسور کابلی: از آن جایی که این آسانسور دارای انواع مختلفی است، هر نوع، قیمت مختص به خودش را دارد، اما به طور کلی نمونه هایی که برای نصب نیاز به شفت و موتورخانه دارند، بهتر است در ساختمان های تازه ساخت نصب شوند تا هزینه بازسازی جدا برای کندن چاه آسانسور و ساخت موتورخانه را متحمل نشوید. با این حال نمونه هایی نیز هستند که فاقد شفت و چاهند. در این صورت با تغییرات جزئی می توانید از آن ها بهره ببرید. در کل آسانسور های کابلی مقرون به صرفه اند و عملکرد بی نظیری نیز دارند.

2) آسانسور های زنجیره ای

آسانسور های زنجیره ای

آسانسورهای زنجیره ای شباهت بسیار زیادی به مدل قبلی دارد، اما درایو آسانسور زنجیره ای، بجای یک کابل توسط یک زنجیر پوشانده شده و از آن طریق تغذیه می شود. زنجیر موجب با دوام سازی آسانسور خواهد شد و احتیاجی به نگه داری و تعویض مرتب نیز ندارد.

  • تغییرات قیمت آسانسور زنجیره ای: با توجه به این که آسانسور زنجیره ای بدون موتورخانه نصب می گردد، در نتیجه به فضای کم تری احتیاج داشته و در باز سازی خانه ها راحت تر و کم هزینه تر از نمونه های دیگر خواهد بود. جهت بررسی قیمت آسانسور در سال 1400، باید گفت که در کل مقرون به صرفه هستند و با توجه به این که فاقد اتاق موتور خانه اند، با نصب این مدل هزینه کم تری را متحمل خواهید شد.

3) آسانسور های هیدرولیک

بررسی قیمت آسانسور در سال 1400

آسانسور های هیدرولیک توسط یک پیستون که در داخل سیلندر موجود است تغذیه خواهند شد. به دلیل این که تمامی سیستم های آن در چاه آسانسور قرار دارند، در نتیجه به موتورخانه جداگانه هیچ احتیاجی ندارد.

  • تغییرات قیمت آسانسور هیدرولیک: جهت بررسی قیمت آسانسور در سال 1400، باید ذکر کرد که، این مدل درست است به موتور خانه و هزینه ساخت آن احتیاجی ندارد، اما به حفر یک گودال آسانسور احتیاج دارد که هزینه حفر گودال، با توجه به ساختمان شما می تواند متفاوت باشد. هزینه نصب آن نیز در هنگام ساخت یک ساختمان جدید، به صرفه تر از نصب در هنگام بازسازی آن است.

4) آسانسور های پنوماتیک

آسانسور های پنوماتیک

آسانسورهای پنوماتیک، جزو نمونه های نسبتا مدرن و خلاقانه امروزی محسوب می شوند و برای بررسی قیمت آسانسور در سال 1400، در نظر گرفتن این نمونه بسیار ضروری است. با توجه به این که آسانسور پنوماتیک، توسط سیستم خلا درون یک لوله تغذیه می شود، در نتیجه هیچ احتیاجی به  موتور خانه یا چاه آسانسور ندارد.

  • تغییرات قیمت آسانسور پنوماتیک: جهت بررسی قیمت آسانسور در سال 1400، لازم است ذکر کنیم که با توجه به نداشتن چاه و موتور خانه، هزینه آن ها به طور کامل حذف می شود. اما با در نظر گرفتن تکنولوژی به روزی که دارند، از هزینه بیش تری نسبت سایر مدل ها برخوردار هستند.

نتیجه گیری

برای بررسی قیمت آسانسور در سال 1400، لازم است ذکر کنیم  عوامل متعددی بر قیمت یک آسانسور تاثیر گذار هستند، مانند نوع موتور آسانسور، ابعاد کابین، قطعات مورد استفاده همچنین به طور کلی نصب یک آسانسور در ساختمان تازه ساخت، از هزینه بسیار کم تری برخوردار است و اگر همان آسانسور را در یک منزل آماده نصب کنید و قصد بازسازی داشته باشید، هزینه آن افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *