معرفی انواع دیکتاتور درب آسانسور

منظور از دیکتاتور یا آرام بند آسانسور قطعه ای است که بر روی درب آسانسور نصب شده و مانع از بسته شدن درب با سرعت زیاد می شود. انواع دیکتاتور درب آسانسور به گونه ای تولید شده که می توان با اعمال تنظیمات سرعت بسته شدن درب را در زمان مورد نظر تنظیم کرد. با بررسی و تنظیم پیستون دیکتاتور می توان سرعت بسته شدن درب را افزایش یا کاهش داد. بسته شدن درب آسانسور به صورت بهینه و بدون آسیب تنها با نصب دیکتاتور قابل انجام است. همچنین بسته شدن درب آسانسور بدون صدای آزار دهنده از مزایای نصب دیکتاتور بر روی آن است؛ بنابراین نصب این قطعه امری ضروری و لازم برای انواع آسانسور به حساب می آید.

با توجه به اهمیت ویژه ای که انواع دیکتاتور درب آسانسور دارد لازم است به توضیح مختصری درباره انواع آن بپردازیم. دیکتاتور در انواع مختلفی تولید و به بازار ارائه می شود که در ادامه مطلب به معرفی چند نمونه از برندها ی آن می پردازیم.

معرفی انواع دیکتاتور درب آسانسور و برند های مطرح آن:

در این قسمت به معرفی برند های معروف دیکتاتور میپردازیم.

دیکتاتور اونسا

انواع دیکتاتور درب آسانسور

این برند دیکتاتور توسط کشور ترکیه تهیه و تولید می شود. اونسا آرام بند باکیفیتی است که به راحتی بر روی درب آسانسور نصب می شود و کارایی مطلوبی دارد. از دیکتاتور اونسا برای درب های لولایی استفاده می کنند. جالب است بدانید استفاده از این آرام بند یا دیکتاتور در ایران به صورت گسترده انجام می شود. اونسا به راحتی و بدون روغن ریزی قابل تنظیم است. اونسا یکی از محبوب ترین انواع دیکتاتور درب آسانسور بوده که با کمترین صدای ممکن کار خود را انجام می دهد و عمر مفید آن به نسبت زیاد است.

دیکتاتور شیندلر

دیکتاتور شیندلر

دیکتاتور شیندلر از جمله محصولات استاندارد تولید شده در زمینه آسانسور است. این نوع دیکتاتور به صورت بهینه و اصولی قابل نصب است و عمر مفید طولانی دارد. شیندلر از آلومینیوم دایکاست باکیفیت تهیه شده است و همین ویژگی نشان دهنده کیفیت بالای محصول است. معمولاً در درب های چرخشی بالابر از دیکتاتور شیندلر استفاده می شود. سرعت بسته شدن شیندلر قابل تنظیم به صورت دلخواه است.

دیکتاتور استوپر

انواع دیکتاتور درب آسانسور

استوپر از دیگر انواع دیکتاتور درب آسانسور است که بر روی تمام درب های لولایی در هر نوع و طرحی قابل نصب است. این نوع دیکتاتور سرعت درب را هنگام بسته شدن به خوبی کنترل می کند و مانع از هرگونه آسیب و خرابی به درب آسانسور می شود. دیکتاتور های استوپر می توانند بر روی انواع درب های آسانسور با اندازه های مختلف نصب شوند. نصب استوپر به راحتی انجام می شود و  سرعت درب آسانسور را به بهترین صورت کنترل می کند. شما می توانید به راحتی و بدون مشکل خاصی سرعت دیکتاتور را به صورت دلخواه توسط یک پیچ گوشتی تنظیم کنید.

دیکتاتور I&T (آی اند تی)

دیکتاتور I&T (آی اند تی)

برند آی اند تی توسط کشور ترکیه تولید و به بازار های جهانی عرضه می شود. این نوع دیکتاتور قابل نصب بر روی درب های نیمه اتوماتیک و لولایی آسانسور است و از برند های با کیفیت و شناخته شده در زمینه انواع دیکتاتور درب آسانسور به حساب می آید. آی اند تی همچنین برای کنترل سرعت در پله برقی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در مجتمع هایی که دارای آسانسور هایی با درب های اتوماتیک و لولایی هستند، استفاده از این نوع دیکتاتور الزامی است. چرا که آی اند تی درب طبقه آسانسور را به خوبی قفل می کند و ایمنی درب آسانسور در طبقات مختلف را ایجاد می کند.

دیکتاتور جان لیفت

دیکتاتور جان لیفت

از جمله انواع دیکتاتور درب آسانسور که در ایران مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است، دیکتاتور جان لیفت است. جان لیفت کیفیت و کارایی ممتازی دارد و استاندارد TSEK را دارا است. این برند توسط کشور ترکیه (شهر استانبول) تولید و انبوه سازی می شود. سال های زیادی است که جان لیفت به کشور ایران وارد می شود و به عنوان یک دیکتاتور آسانسور با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد. جان لیفت دارای پیچ تنظیمی با درجه های کوتاه است که تنظیم دقیق سرعت عملکرد آسانسور را به دنبال دارد. قرقره این دیکتاتور از سایر برند ها نرم تر است و این ویژگی باعث کاهش صدا در هنگام برخورد قرقره با درب آسانسور می شود.

برای تولید جان لیفت از بهترین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. عمر مفید این دیکتاتور به نسبت طولانی و در حدود ۵ الی ۷ سال است. کیفیت جان لیفت سبب شده تا در طبقه همکف ساختمان ها همواره از این برند استفاده شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی  در معرفی چند برند دیکتاتور درب آسانسور کردیم که از لحاظ کیفیت در جایگاه ممتازی قرار دارند. از برند های باکیفیت و شناخته شده دیکتاتور معمولاً در طبقه همکف ساختمان ها استفاده می شود. طبقه همکف هر ساختمان بیشترین تردد و اسکان آسانسور را دارد؛ بنابراین لازم است از یک دیکتاتور قوی و با کیفیت در این طبقه استفاده شود. دیکتاتور یک قطعه مصرفی است که بسته به کیفیت و نوع برند می تواند عمر مفید متفاوتی داشته باشد.

پس از پایان عمر مفید دستگاه و استهلاک انواع دیکتاتور درب آسانسور لازم است به تعویض آن اقدام کنید. دیکتاتور مستهلک می تواند عملکرد کل آسانسور را با اختلال مواجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *