آسانسور خودروبر کششی چیست؟

همانطور که از نام این آسانسور مشخص است، برای جا به جایی خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد. آسانسور خودروبر کششی درست مانند نمونه های مسافر بر است. به این معنا که داخل یک راهروی کمی بزرگ نصب می شود و درست مانند آسانسور های معمولی، با استفاده از درب آسانسور می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 اغلب، داخل پارکینگ های چند طبقه مورد استفاده قرار می گیرند تا دست معماران در طراحی باز باشد و از تمام فضای ساختمان نهایت استفاده را ببرند. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از آسانسور خودروبر کششی می تواند راهی ایمن و مقرون به صرفه برای افزایش ارزش ملک شما باشد. در ادامه مطلب قصد داریم این آسانسور را به طور دقیق بررسی کنیم و ویژگی هایش را برایتان بیان کنیم.

ویژگی ‌و مزایای آسانسور خودروبر

ویژگی ‌و مزایای آسانسور خودروبر

  1. محل نصب آن ها

آسانسور های خودروبر را می توانید هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه نصب کنید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید. هنگامی که این آسانسور را در خارج از ساختمان و در فضای باز نصب می کنید، شامل یک سقف خواهند بود که به همراه آسانسور حرکت می کند. این سقف اغلب با توجه به شرایط محیطی طراحی و ساخته می شود تا آسیبی به آسانسور نرسد.

  1. زمینه های استفاده گسترده

از این آسانسور ها می توانید به صورت گسترده در ساختمان های کوچک، خانه های ویلایی، پارکینگ های بزرگ تجاری و ساختمان های صنعتی استفاده کنید؛ زیرا هیچ محدودیتی در نصب آن ها وجود ندارد.

  1. حمل راننده به همراه خوردرو

برخی از افراد نمی توانند به مسئول پارکینگ اعتماد کنند و می خواهند همراه با ماشین خود به طبقات بالا بروند و از نحوه صحیح قرار گیری آن مطمئن شوند. لازم به ذکر است که این آسانسور ها قادر به حمل راننده همراه با خودرو نیز هستند.

حمل راننده به همراه خوردرو

  1. ارتفاع

آسانسور های خودروبر قادر به حرکت تا ارتفاع 4 الی 11 متر هستند. این بدان معنا است که آن ها اغلب توانایی پشتیبانی ساختمان های کوتاه و متوسط را نیز دارند.

  1. سرعت بالا

 آسانسور خودروبر کششی، مانند تمامی آسانسور های کششی که در بازار عرضه می شوند، از سرعت نسبتا بالا تری نسبت به آسانسور های هیدرولیک برخوردار هستند تا مسافران و ماشین ها را در حداقل زمان و امنیت کامل به مقصد مورد نظر برسانند.

  1. پانل های قابل تعویض

یکی از دلایلی که آسانسور خودروبر کششی را مقرون به صرفه جلوه می دهد، پانل های محفظه آن ها است؛ زیرا هنگام بروز هرگونه آسیبی، به طور جداگانه تعویض می شوند و احتیاجی به تعویض کل سیستم نیست.

  1. مقاومت و دوام بالا

تولید کنندگان این آسانسور ها برای افزایش مقاومت و دوام آن ها، به تقویت بعضی از اجزای آسانسور خودروبر کششی، مانند قاب ماشین پرداخته اند. در این صورت دوام آسانسور های خودروبر کششی افزایش پیدا می کند و خیال شما بابت حمل ماشینتان آسوده می شود.

  1. امنیت آسانسور خودروبر

از آن جایی که تمامی استاندارد های لازم در رابطه با طراحی و تولید آسانسور خودروبر کششی در نظر گرفته شده است، می توان با جرئت گفت که آن ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ زیرا در طول مسیر، تمام حرکات آسانسور به وسیله سنسور ها، بررسی می شوند و از بروز هرگونه خطری جلوگیری خواهد شد.

  1. وزن قابل حمل

آسانسور های خودروبر قادر به حمل وزن حدود ۳.۵ تن هستند. این بدان معنا است که ماشین های الکتریکی آینده نیز می توانند در این آسانسور ها جای بگیرند و به سادگی در میان طبقات مختلف جا به جا شوند.

  1. سرویس و تعمیر آسانسور های خودروبر

تمام‌ ماشین های موجود در دنیا به سرویس و نگه داری مرتب احتیاج دارند. از آن جایی که آسانسور خودروبر کششی نیز نوعی ماشین است، در نتیجه به سرویس و نگه داری مداوم احتیاج دارد تا بهترین عملکرد خود را در اختیار شما قرار دهد. لازم به ذکر است که این آسانسور ها به تعمیر و نگه داری بسیار زیاد احتیاجی ندارند؛ بلکه با سرویس های کوتاه مدت، در زمان های طولانی می توانند بهترین عملکرد خود را در اختیار شما قرار دهند.

  1. صرفه جویی در فضای ساختمان

استفاده از آسانسور خودروبر کششی می تواند به معماران و مهندسان این اجازه را بدهد که بدون در نظر گرفتن راه های پیچیده برای حرکت خودرو ها، یک طراحی بی نظیر را برای ساختمان و خانه شما، حتی مراکز تجاری یا ساختمان های صنعتی عرضه کنند.

  1. استفاده بهینه از فضا

اگر یک پارکینگ کوچک دارید و می خواهید از آن فضا استفاده ای بهینه کنید، این آسانسور ها می توانند راه حلی عالی برای پارک چند ماشین در یک فضای کوچک باشند.

 

تفاوت آسانسور خودروبر و نفربر

اولین و واضح ترین تفاوت این دو آسانسور در ساختارشان است. آسانسور های خودروبر کششی سرعتی متوسط و گاهی اوقات کم دارند. همچنین طوری طراحی شده اند که قابلیت حمل بار های سنگین را نیز داشته باشند. به همین دلیل است که اغلب از دوام بالایی برخوردار هستند و مدت زمان طولانی برای شما کار خواهند کرد. در مقابل، آسانسور های نفربر، سرعت های متفاوتی دارند؛ اما اغلب سرعتشان بالا است تا مسافر را در اسرع وقت به مقصد برسانند. همچنین ظرفیت حمل بار آن ها نیز محدود است و توانایی حمل از بار های بسیار سنگین را نخواهند داشت.

تفاوت آسانسور خودروبر و نفربر

جمع بندی

این آسانسور ها مزایای بی نظیری را به شما عرضه می کنند تا با خیالی آسوده خودرو های خود را داخل پارکینگ های بزرگ و چند طبقه پارک کنید و نگران آسیب های احتمالی آن نباشید. در نهایت لازم به ذکر است که اگر به دنبال افزایش ارزش ملک خود، استفاده بهینه از پارکینگ و یک معماری زیبا برای ساختمانتان هستید، لازم است آسانسور های خودروبر کششی را در میان انتخاب های خود قرار دهید و از عملکرد بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *