استعلام قیمت آسانسور: قیمت آسانسور به چه عواملی بستگی دارد؟

آسانسور ها ماشین های بسیار پیچیده ای هستند که جا به جایی میان طبقات را برای انسان ها ساده تر می کنند. این ماشین های پیچیده، شامل قطعات بسیار زیادی هستند. هر یک از قطعات، قیمت متفاوتی دارد که در تعیین قیمت آسانسور مورد نظر شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر قصد انتخاب و نصب یک آسانسور را برای ساختمان خود دارید، لازم است قبل از انتخاب آسانسور مورد نظر خود، در جریان قیمت تمام شده آن قرار بگیرید تا در تصمیم گیری نهایی با دشواری مواجه نشوید. بهترین راه برای مطلع شدن از هزینه دقیقی که باید برای نصب آسانسور پرداخت کنید، گرفتن استعلام قیمت آسانسور است. با توجه به نتیجه استعلام و عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت این ماشین پیچیده، می توانید انتخابی هوشیارانه داشته باشید تا به پشیمانی منجر نشود.

عوامل موثر در قیمت آسانسور

پیش از گرفتن استعلام قیمت آسانسور، لازم است چند مورد بسیار پر اهمیت که تاثیر مستقیم بر روی هزینه نهایی نصب آسانسور دارند را به طور دقیق بررسی کنیم.

  1. انداره کابین آسانسور

انداره کابین آسانسور

برای گرفتن استعلام آسانسور، لازم است به اندازه کابین آسانسور مورد نظر خود دقت کنید، به طور کلی می توان گفت، هرچه سایز آن بزرگ تر باشد، هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت؛ زیرا برای ساختن و نصب آن، مواد بیشتری استفاده می شود و زحمت بیشتری دارد. همچنین کابین های بزرگ ممکن است به بازسازی ساختمان احتیاج داشته باشند؛ در نتیجه بسیار زمان بر و هزینه بر هستند.

  1. نوع آسانسور

نوع آسانسور

یکی از اصلی ترین مواردی که تاثیر مستقیم بر روی استعلام قیمت آسانسور شما خواهد داشت، نوع آسانسور مورد نظرتان است. به یاد داشته باشید که نصب آسانسور هیدرولیک با انواع کششی، هزینه های مختلفی را به همراه دارد و به هیچ عنوان یکسان نیستند. با توجه به نیاز خود لازم است بهترین نمونه را انتخاب کنید و سپس به گرفتن استعلام قیمت آسانسور بپردازید. در ادامه مطلب، این قسمت را بیشتر برایتان بررسی خواهیم کرد.

  1. ابعاد ساختمان

ابعاد ساختمان

تمامی ابعاد ساختمان در استعلام قیمت آسانسور اهمیت دارد؛ اما از همه بیشتر، ارتفاع آن تاثیر گذار است؛ زیرا هر چه ساختمان شما بلند تر باشد، طبقات بیشتری خواهد داشت و آسانسور باید تعداد دفعات بیشتری را در طبقات بایستد و مسافران را جا به جا کند. همچنین ساختمان های بلند به یک موتور قوی تر برای حرکت آسانسور احتیاج دارند که در قیمت آن بی تاثیر نیست. به طور کلی هرچه ساختمان شما ابعاد بیشتری داشته باشد، نصب کردن آسانسور، زحمت بیشتری می طلبد و هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید.

  1. نوع درب آسانسور

یکی از مواردی که احتمالا کمتر به تاثیر آن بر روی استعلام قیمت آسانسور توجه می شود، درب های آسانسور است. از آن جایی که انواع مختلفی از درب ها برای آسانسور موجود هستند، هرچه نمونه پیشرفته تری را انتخاب کنید، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. به عنوان مثال درب های اتوماتیکی نسبت به درب های معمولی قیمت بیشتری دارند.

  1. کار های ساخت و ساز ساختمان

قبل از گرفتن استعلام قیمت آسانسور، لازم است به ساختمان خود نگاه کنید و اگر به ساخت و ساز احتیاج دارد، قیمت آن را نیز در حساب و کتاب خود محاسبه کنید. به عنوان مثال برخی از ساختمان ها به حفر کردن گودال برای چاه آسانسور احتیاج دارند و برخی دیگر ساخت موتورخانه را در دستور کار خود قرار می دهند. تمامی این تغییرات هزینه بر هستند و تاثیر بسیاری بر قیمت آسانسور خواهند داشت.

تاثیر نوع آسانسور بر قیمت آن

  1. آسانسور های کابلی

آسانسور های کابلی

این آسانسور ها شامل شفت (چاه آسانسور)، وزنه های تعادل، کابین و سیستم کنترل هستند. برخی از آن ها برای نصب موتور، به یک موتورخانه احتیاج دارند و برخی دیگر موتور را در بالای چاه آسانسور نصب می کنند. اگر نمونه ای را سفارش داده اید که به موتورخانه احتیاج دارد، قیمت بالا تری را در نظر بگیرید. به طور کلی می توان گفت که آسانسور های کابلی ارزان تر از نمونه های هیدرولیک که در ادامه توضیح خواهیم داد، هستند.

  1. آسانسور های هیدرولیک

استعلام قیمت آسانسور

برای مطلع شدن از استعلام قیمت آسانسور، لازم است به نمونه های هیدرولیک نیز توجه کنید. آسانسور های هیدرولیک به وسیله یک پیستون که در داخل سیلندر حرکت می کند، نیروی خود را دریافت می کنند تا با حرکت میان طبقات انسان ها را به سادگی جا به جا کنند. همان طور که ذکر کردیم، نسبت به آسانسور های کابلی، قیمت بیشتری دارند.

  1. آسانسور های MRL

استعلام قیمت آسانسور

برای گرفتن استعلام قیمت آسانسور، لازم است بدانید که این آسانسور جزء پر طرفدار ترین آسانسور های حال حاضر است؛ زیرا به موتورخانه برای نصب موتور آسانسور، احتیاج ندارد؛ در نتیجه بهترین انتخاب برای ساختمان های آماده است؛ زیرا قسمت ساخت و ساز از مراحل نصب آسانسور شما حذف و راه اندازی آن ساده تر می شود. همچنین هزینه نیروی کار و مصالحی که باید برای ساخت موتورخانه صرف کنید نیز از بین خواهد رفت. آسانسور های MRL نسبت به نمونه های کابلی یا زنجیری، قیمت به صرفه تری دارند و نصب آن ها نیز ساده تر است.

  1. آسانسور های زنجیری

استعلام قیمت آسانسور

در ادامه بررسی نحوه گرفتن استعلام قیمت آسانسور، باید ذکر شود که آسانسور های زنجیری عملکردی مشابه نمونه های کابلی دارند؛ اما همانطور که از نامش پیداست، به جای کابل از زنجیر برای جا به جا کردن کابین در میان طبقات استفاده می کنند. دلیل این انتخاب، دوام بالای زنجیر ها نسبت به کابل ها است. آسانسور های زنجیری هنگامی که در یک خانه جدید راه اندازی شوند، قیمت بالا تری نسبت به نمونه های دیگر خواهند داشت.

نتیجه گیری

در نهایت لازم به ذکر است که اگر قصد راه اندازی یک آسانسور جدید را دارید. لازم است به تمام موارد بالا توجه کنید تا قیمت نهایی را به درستی محاسبه کنید و با هیچ مشکلی در حین راه اندازی آسانسور مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *